17 °C Budapest

Megrohanták az online piacteret a magyar vásárlók: ezt keresi mindenki

2020. október 22. 17:27

Mivel hiánycikk volt, szájmaszkot, folyékony szappant és kézfertőtlenítőt március végén vásároltak a legnagyobb számban a Vaterán, de szeptember első felében, a járványügyi szigorítások bejelentésekor újabb roham volt ezekért a termékekért. Az online piactér látogatói körében októberben pedig az "Ikea" volt a leggyakoribb keresőszó.

A koronavírus első hulláma során a szájmaszkok, gumikesztyűk és más gyógyászati segédeszközök forgalma több mint két és félszeresére nőtt a járvány előtti hetekhez képest a Vaterán. A második hullám szeptemberi kialakulása óta másfélszer annyi ilyen termék fogy az oldalon, mint az év elején. Az élelmiszer és háztartási vegyiáru kategória - amelyben tisztító-, és fertőtlenítőszerek - is találhatók, forgalma 80 százalékkal múlta felül a járvány előtti időszakot, de a jelenleg is zajló második hullámban is mintegy 20 százalékkal magasabb forgalmat bonyolít.

A bútorok és lakberendezési tárgyak forgalma csupán a kijárási korlátozások első hetében csappant meg, és szinte rögtön visszaállt a járvány előtti számokra, szeptember óta pedig a járvány előtti heteknél is nagyobb forgalmat generál.

A kapcsolattartás könnyítése érdekében a Vaterán az eladók ezentúl már telefonos elérhetőséget is megadhatnak telefonszámuk felfedése nélkül, így az érdeklődők az eladók által megadott időintervallumban fel tudják hívni őket egyeztetés céljából. A hívás mindkét fél számára díjmentes.

Ezek a termékek fogynak ősszel a legjobban

Ahogy minden hónapban, októberben is a különböző (például érme, bélyeg, képregény) gyűjtemények és antik tárgyak tették ki a Vatera forgalmának mintegy harmadát. Még szeptemberben és októberben is jól fogytak a szerszámok és kerti eszközök, amelyek egyébként az első járványhullám egyik slágertermékének számítottak.

A szeptemberi, illetve a felsőoktatásban októberi iskolakezdés nyomán újból nőtt a tranzakciók száma a számítástechnika kategóriában ezekben a hónapokban. E kategória forgalma egyébként márciusban és áprilisban volt a legmagasabb, amikor például a webkamerák hiánycikknek számítottak. Tavasszal, a kijárási korlátozások miatt pörgött fel a sport-, és fitneszeszközök forgalma, amely mostanra már kezd lecsengeni, de

még így is jelentős számban fogynak a sportcikkek az hirdetési oldalon.

Az állattartással kapcsolatos termékek és állateledelek vaterás beszerzése az első hullám alatt vált népszerűvé: a nyári hónapok lecsengése után a második hullám alatt az első hullám alatti forgalmat produkálnak. A szeptemberi iskolakezdés nyomán újból erőre kapott a gyermekruhák értékesítése, a zenei termékek (többek közt kotta, CD/DVD, vinyl) első hullám alatt visszaszoruló forgalma pedig már június óta újra erős.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Egyre többen keresnek szájmaszkra

A vaterás keresések alakulása remekül szemlélteti a magyarországi járványhelyzet alakulását: júliusban, a koronavírus visszaszorulása alatt a szájmaszk szó csupán a kilencedik leggyakrabban begépelt keresőszó volt az oldalon, míg augusztusban már a hetedik, szeptemberben és az októberben pedig a negyedik helyre lépett elő.

Októberben a keresési toplista második és harmadik helyét a kerékpárok, illetve az “IQOS" égésmentes cigaretta foglalta el - a dohányhevítő termék augusztus óta van a top 3-ban, átvéve a Lego-játékok pozícióját. A top 20-as keresési lista egy másik fontos belépője a kutyaház, amelyre szeptember óta érkezik kiemelkedő számú keresés a Vaterán.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 28. csütörtök
Gedeon, Johanna
13. hét
Március 28.
Nagycsütörtök
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum Retail Day 2024
Magyarország legfontosabb kiskereskedelmi rendezvénye - Inspiráló előadók, izgalmas előadások, gyakorlati tudás.
Most nem