A Posta 2024-ben 5,2 milliárd forint adózás előtti eredményt ért el, amelyből - 2009 óta először - osztalékot fizet a tulajdonosnak.
Az év első hét hónapjában 18 százalékkal több volt a Magyar Posta által kezelt belföldi csomag a 2019 január-júliusi időszakához képest - írta keddi számában a Világgazdaság a társaság közlésére hivatkozva.
A cikk szerint aligha okozott meglepetést az e-kereskedelem és ezzel együtt a logisztikai piac növekedése a szakértőknek, hiszen az elmúlt években is rendre két számjegyű emelkedést mutatott a terület forgalma. Emellett a koronavírus-járvány miatt jobban nőtt az online vásárlók és vásárlások száma.
A tavaszi veszélyhelyzeti időszakban a posta csomagfeldolgozó üzemei megteltek, a webáruházakból a csúcsforgalomban tapasztalható mennyiségek érkeztek. Hirtelen megnövekedett csomagforgalom, majd a várakozások ellenére alig csökkent a veszélyhelyzet júniusi megszüntetése után.
A Magyar Posta várakozása szerint ez az átlagos növekedési mérték az év egészére jellemző lesz. Összességében mintegy 18-20 százalékos bővülést vár a társaság a belföldi csomagforgalomban.
Mint írták, a nemzetközi küldeményeknél ugyanakkor a visszaesés volt a jellemző az év első hét hónapjában, elsősorban a nemzetközi bejövő árutartalmú leveleknél, akár 20 százalékot meghaladó mértékben. Ami nem meglepő, hiszen a pandémia miatt a nemzetközi postai forgalomban gyakoriak voltak a fennakadások, több ország esetében nem állt helyre a megszokott rend - mutattak rá.
A cikkben írtak arról is, hogy a Magyar Posta megkezdte a felkészülést a karácsonyi csúcsszezonra. A társaságnál átcsoportosítással és munkaidőkeretben történő foglalkoztatással tervezi kezelni a forgalom esetleges megugrásait. A postákon a tárolókapacitások bővítésével, a forgalmasabb helyeken pedig extra csomagkiadó pultok létesítésével készülnek a téli szezonra, meggyorsítva az ügyfelek kiszolgálását.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


