Bolti és éttermi halászleveket kóstolt vakteszten a TikTokon ismert magyar szakács, brgs_thamek, hogy kiderüljön, melyik éri meg igazán az árát.
Egy friss, globális fogyasztói felmérés szerint, a vásárlók 79 százaléka az érintésmentes fizetést választja, legfontosabb motivációként a biztonságot és a tisztaságot említve - jelentette be a fizetéstechnológiai cég. Február és március folyamán több országban vezettek be óvintézkedéseket, ennek részeként fordult a fogyasztók túlnyomó többsége az érintésmentes fizetési megoldások felé.
Az egyszerűnek tűnő, napi rutin vásárlások is drasztikusan megváltoztak az elmúlt időszakban. A vásárlóknak világszerte alkalmazkodniuk kellett az új normákhoz, még ha csak olyan hétköznapi cikkek vásárlásáról van is szó, mint a tojás, a wc papír, vagy a gyógyszerek. A változás különösen a pénztárnál történő fizetéseknél szembetűnő: az emberek hangot is adtak aggodalmuknak a tisztaság és a biztonság kapcsán. A Mastercard 19 országban végzett kutatásának eredményei ezen felül több fontos változásra is rámutattak:
- Az érintésmentes fizetésre alkalmas kártyák kerülnek elő a tárcákból - Világszerte a megkérdezettek közel fele (46%) olyan kártyára váltott a fizetéseknél, ami alkalmas az érintésmentes fizetésre. Ez az arány a 35 év alattiaknál 52%.
- Bizalom az érintésmentes fizetésekben - A globális válsághelyzet miatt felerősödött a készpénzhasználattal kapcsolatos aggodalom és a vásárlók szívesebben használják a megnyugtatóbb érintésmentes technológiát. A válaszadók túlnyomó többsége (82%) tartja tisztábbnak az érintésmentes fizetést, ráadásul így akár tizedére csökkenhet a pénztárnál eltöltött idő.
- Érintésmentesen fizetünk majd a válság után is - Egy olyan időszakban vagyunk, amikor az emberek nagyon figyelnek arra, hogyan vásárolnak. Ez az érintésmentes fizetések erősödését jelenheti azokban az országokban, ahol ez a technológia már eleve rendelkezésre áll, és erősödhet az új piacokon is. A vásárlók 74 %-a ugyanis a világjárvány után is szeretné megtartani mostani, érintésmentes fizetési szokását.
"A társadalmi távolságtartás nem csak az emberek közötti interakciókat érinti, ugyanúgy vonatkozik az olyan eszközökkel való érintkezésekre, mint a kártyaterminál vagy a pénztárak." - mondta Blake Rosenthal, a Mastercard alelnöke és kártyaelfogadási megoldásokért felelős vezetője. "Az érintésmentes technológia biztonságosabb, tisztább és gyorsabb fizetést biztosít a vásárlóknak a pénztárnál, és a mostani, kritikus időkben nagyobb kontrollt jelent a fizikai távolság felett."
A Mastercard adatai szerint 2020 első negyedévében világszerte több, mint 40% -os növekedést mutatnak az érintésmenes tranzakciók. Ráadásul a 25 dollár alatti fizetések 80 százalékát így rendezzük, ezt a tartományt eddig jellemzően a készpénz uralta. Ennek oka egyszerű: a fogyasztók egyre inkább arra törekednek, hogy gyorsan be- és kijussanak az üzletekből, anélkül, hogy a terminálhoz kelljen érniük.
Az érintésmentes technológia és ennek használata a napi vásárlások során más-más szakaszban van a világ különböző pontjain. A Mastercard adatai szerint a vásárlások két kiemelt területén: az élemiszerboltokban és a gyógyszertárakban ment végbe jelentős változás idén februárban és márciusban. Az érintésmentes tranzakciók száma ezekben az üzletekben kétszer olyan gyorsan növekszik, mint a hagyományos kártyás fizetéseké.[2]
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A bolti kártyás fizetésekre vonatkozó PIN kód megadási limit megemelésével a Mastercard csak az elmúlt hónapban a világ 50 országában erősítette meg elkötelezettségét az érintésmentes fizetések mellett szerte Európában, a Közel-Keleten, Afrikában, Ázsia-csendes-óceáni térségben, Új-Zélandon, Latin-Amerikában és a Karib-térségben, valamint Kanadában. A limitemelés a Mastercard globális erőfeszítéseinek része annak biztosítása érdekében, hogy mind a fogyasztók, mind a kereskedők, mind a kisvállalkozások rendelkezzenek megfelelő erőforrással a COVID-19 válság idején a biztonságos fizetéshez, a fizetések fogadásához és a fizetési műveletek fenntartásához.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








