A saját márkás termékek növekvő népszerűségét több tényező befolyásolja, főként az olcsóbb ár és a minőség javulása.
10 százalékponttal több 8 és 14 év közötti gyermeknek van saját mobiltelefonja, mint három évvel korábban, és egyre tudatosabbak a szülők gyermeik digitális nevelésében. 83 százalékra nőtt azoknak a szülőknek az aránya, akik foglalkoznak az internetbiztonság kérdésével. A TikTok a budapesti gyerekek meghódításán keresztül vetett lábat a magyar piacon, a gyerekek korától függetlenül. A gyerekcsatornák piacán a kisebb átrendeződés után is túlkínálat tapasztalható. A tévés és online reklámok elfogadottsága, és ezzel párhuzamosan aktivizáló ereje is jelentősen romlott az elmúlt években. Többek között ezek derültek ki az Ipsos friss felméréséből.
Az Ipsos 2008, 2011, 2013, majd 2016 után 2019 őszén is elvégezte a 8-14 éves gyerekeket médiapiaci szempontból vizsgáló, KidComm névre keresztelt átfogó, hazai piacon egyedülálló kutatását. A 2019. október 4. és 2019. november 14. között lebonyolított személyes kérdőíves megkérdezés első alkalommal terjedt ki a 15-17 éves korosztály tagjaira is.
A 2016 óta eltelt 3 évben tovább javult, egyes területeken az elméleti maximumát közelíti a gyerekek digitális eszközhozzáférése. Az internetpenetráció, valamint a mobiltelefon ellátottság közel 100%-os a gyerekes háztartásokban. A 8-14 évesek körülbelül 70%-a használ saját mobilkészüléket, amely 10 százalékponttal magasabb arány, mint a három évvel ezelőtt mért.
A szülők oldaláról kettős trend észlelhető: míg a szülők saját készülékei növekvő arányban kerülnek a gyerek kezébe, egyre tudatosabb a gyerekek digitális nevelése is. 2019-re 83%-ra nőtt azon szülők aránya, akik foglalkoznak az internetbiztonság kérdésével, többségük konkrét lépéseket is tesz az ügy érdekében. Az eredmények három eltérő gyakorlatról árulkodnak: az előfizetés formájában történő korlátozás, az ellenőrzés és tiltás, valamint a nevelés és meggyőzés.
A gyerekek által használt telefonfunkciók sorrendje nem mutat átrendeződést, továbbra is a Facebook, a Messenger és a Viber a legnépszerűbb mobilalkalmazások, de az elmúlt három év során az Instagram is felzárkózott hozzájuk, köszönhetően az idősebb korosztály jól mérhető rajongásának. A TikTok a budapesti gyerekek meghódításán keresztül vetett lábat a magyar piacon, a gyerekek korától függetlenül. A zenehallgatás szerves része a gyerekek mindennapjainak, legyen az otthonukban, társaságban vagy utazás közben, a változatlanul nagy népszerűségnek örvendő YouTube regisztráción keresztül. Az influencerpiac fragmentált, Pamkutya jelent említésre méltó vonzerőt a gyerekek számára.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Tévézés
A gyerekcsatornák piacán a kisebb átrendeződés után is túlkínálat tapasztalható. A gyerek neme és életkora alapján jól karakterizálható vezető csatornák közt a Nickelodeon, a Minimax, a Disney Channel és a Cartoon Network emelhető ki. A hirdetői piacon ugyanakkor (főleg a 12-14 éves korcsoportban) a gyerektartalmat szintén műsorra tűző RTL Klub és TV2 csatornák sem megkerülhetők. Az online fogyasztást tekintve az RTL Most mellett jelenleg már az HBO GO és a Netflix a legerősebb VOD szereplők a gyerekek számára.
A tévés és online reklámok elfogadottsága, és ezzel párhuzamosan aktivizáló ereje is jelentősen romlott az elmúlt években. A tévé jelenleg is a leginkább elfogadott hirdetési csatorna a gyerekeknek szánt termékek piacán. A reklám hatására történt vásárlás aránya ugyan nem változott 2016-hoz képest, de az ilyen inspirációra született beszerzések gyakorisága csökkent. A gyerekek által kért termékek listáján a játékok és a műszaki cikkek vezetnek.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Kiderült, mi okozta a szúrós szagot a kiürített budapesti iskolában
- Megverték a kukást, mert nem tudtak tőle parkolni
- Ledöntötték Radnóti Miklós szobrát Győrben
- Felmászott a fiatal a vagon tetejére, nagy baj lett belőle
- Jól bevásárolt Waberer’s-ből a Mol
- Gönczi Róbert: a migrációs paktum újra összehozza Budapestet, Pozsonyt és Varsót