Az Aldi, globális diszkont szupermarketlánc, forradalmasítja az élelmiszer-kiskereskedelmet az ALDIgo bevezetésével.
A Dreher Sörgyárak Zrt. nettó árbevétele tavaly csaknem 10 százalékkal nőtt, üzemi eredménye és profitja pedig a négyszeresére emelkedett - mondta Bai József, a Dreher Sörgyárak pénzügyi igazgatója. A Dreher 59,8 milliárd forintos nettó értékesítési bevétel mellett 2,729 milliárd forintos üzemi eredménnyel zárta a tavalyi évet, adó utáni profitja 2,195 milliárd forint lett. A cég alkalmazottainak száma is emelkedett, az előző évi 548-ról 557-re.
A bevétel legnagyobb része továbbra is belföldön keletkezik, 2018-ban 57,8 milliárd forintot tett ki, az export 1,969 milliárd forint volt. A cég tavaly 2,3 millió hektoliter sört adott el belföldön, a volumen lényegében nem változott 2017-hez képest, a társaság piaci részesedése 34,4 százalék volt.
A Magyar Sörgyártók Szövetségének adatai szerint az egész magyar piacon megfigyelhető a minőség irányába való elmozdulás: tavaly a szuperprémium kategória eladásai közel 60 százalékkal nőttek (307 ezer hektoliterre), a prémium sörök szegmense 17 százalékkal (1,193 millió hektoliterre) bővült. Eközben a középkategóriás sörök értékesítése 1 százalékkal (2,569 millió hektoliterre), az úgynevezett gazdaságos (sajátmárkás) söröké pedig 8 százalékkal (2,222 millió hektoliterre) esett vissza.
A Dreher 2017 márciusa óta a japán Asahi csoport tagvállalata, hosszú távú stratégiájának középpontjában a prémium portfólió kialakítása áll, egyrészt prémium és szuperprémium sörök hazai gyártásával, másrészt nemzetközi márkák (például Asahi, Peroni, Meantime) importjával.
Bai József elmondta: arra számítanak, hogy ezek a trendek az idén is megmaradnak, és folytatódik a prémium sörök magyarországi térnyerése. Éppen ezért az idén 165 éves társaság folytatja az innovációt: az év során csaknem egymilliárd forintos beruházás kezdődik a kőbányai üzemben, emellett további félmilliárd forintos fejlesztési tartalékot is képeztek.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Férfi vízilabda ob I: szépített az alsóházi párharcban a Miskolc
- Dráma Donald Trump bírósági tárgyalása előtt
- Itthon még nem engedélyezik, külföldön már hódít az erkélynapelem
- Gyászol a Diósgyőr focicsapata és szurkolói - elhunyt Tatár György
- Halál az országúton
- Ha allergiás, akkor erre nagyon figyeljen