Már csak néhány napjuk maradt a vásárlóknak és a webshopoknak, ha azt szeretnék, hogy a karácsonyi csomagok időben megérkezzenek.
2013 óta hatalmas ütemben bővül a kiskereskedelmi forgalom és a lakossági fogyasztás - mondta Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában.
Nagyobb értékű javakra is egyre többet tudnak fordítani a családok. A 11 ezer milliárd forint feletti kiskereskedelmi forgalomból csaknem 1500 milliárd forintot lakásfelszerelési dolgokra költöttek az emberek. A bútorvásárlás például majdnem megduplázódott. Ennek kapcsán Vámos György azt mondta, a családok otthonteremtési támogatása is egyértelműen "húzza" a kereskedelmet.
Kitért arra is, hogy Magyarországon az elmúlt években nagy tempóban nőtt az online vásárlások értéke. Volt olyan év, amikor az előző évhez képest 40-50 százalékos volt a növekedés. A főtitkár szerint az online kereskedelem nyomán van egy átalakulás a kereskedelemben, a kereskedelmi szokásokban, viszont a hagyományos boltok továbbra is népszerűek maradnak Magyarországon.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








