Az Amerikai Élelmiszer- és Gyógyszerügyi Hivatal (FDA) kedden bejelentette, hogy a tejtermékekben kimutatták a H5N1 madárinfluenza vírusrészecskéit.
A Japánban élő magyar, Zsíros Deszka művésznevű vlogger új videójában beszélt arról, és mutatta meg, milyen magyar termékekkel lehet találkozni a távoli ország polcain.
A videóból kiderül, hogy Japánban is kapható a Pick Mangalica téliszalámi és szokott lenni Egri Bikavér, illetve Tokaji bor is. Amin viszont meglepődhettünk, hogy magyar termelői akácméz is akad a japán boltok polcain. Kis kutakodás után kiderült számunkara, hogy a videóban látható termelői méz az Aranynektár Kft terméke. A méz ára is kiderül a kommentekből: 1290¥ (japán jen) azaz körülbelül 3300 forint. A Tesco webshopjában ugyanilyen 500 grammos kiszerelésben 1499 forintért juthatunk hozzá.
Japánban keresett a magyar mangalica, de a méz- és a meggyexport is növekedhet - írta az Agrárszektor. Még 2017-ben Japán volt Magyarország legfontosabb kereskedelmi partnere az Európai Unión kívüli országok között, azóta viszont küzdenie kell a termelőknek a japán piacért. A videóban látottakból is kitűnik, hogy melyek a japánok preferenciái a magyar termékek közül.
A magyar méz népszerűsége Japánban nem újkeletű: 2015-ben Takács Ferenc, az Aranynektár Kft. vezetője azt mondta, az évente átlag 22-24 ezer tonna előállított magyar méz nagyobb hányada exportra kerül, ez mintegy 70 milliárd euró értéket jelent, ami az agrárkivitel hozzávetőleg egy százalékát teszi ki - írta akkor az MTI.
Nem véletlen, hogy őt szólaltatták meg akkor a témában, hiszen éppen a japán piacra terveztek akkor terjeszkedni - és Zsíros Deszka videójának tanúsága szerint ez sikerült is. A Pénzcentrum ugyanis kiszúrta, hogy a cég termékét emelte le a polcról a vlogger. A családi vállalkozás, a hivatalos honlapjukon közölt információ alapján, a világ közel negyven országába juttatja el a termékeit.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Idén nyáron is ellepik a magyarok a horvát tengerpartot, minden korábbi rekord megdőlhet
- Bűnügyi felügyelet alatt két diósgyőri szurkoló
- Videó a Hamász túszairól: valóság vagy propaganda?
- Megvan az Újpest új vezetésének első igazolása
- Szünetre megy a választásokig a törvényhozás
- CPAC – „Várjuk a szuverenista, konzervatív erők győzelmét”