Miközben a vendéglátásban elmarad az év végi fellendülés, a prémium élelmiszerek és ajándékmegoldások iránt soha nem látott kereslet alakult ki.
Folytatódhat az élelmiszerárak emelkedése, többek között a sertéshús is drágulhat - írja a Népszava.
Magasabbak a magyar húsárak az uniós átlagnál, pedig utóbbi sem számít alacsonynak: a nagy versenytársak, az amerikai, a kanadai vagy a brazil termelők árai alacsonyabbak. A hazai feldolgozóipar helyzetét nehezíti a drága alapanyag mellett az is, hogy sok a korszerűtlen, kevésbé hatékonyan működő cég.
Az áfa 27 százalékról 5 százalékra történt csökkentése következtében jelentősen csökkentet a feketepiac aránya, azonban ez is az árak emelkedését okozta, mivel számlával drágább lett a hús és a húskészítmény is. A húsipar önköltségét a tavalyi évben emelte az élősertés árának jelentős - 2016-hoz képest 30 százalékos - emelkedése és a bérek jelentős emelkedése is. Ezen túl tovább csökkent a hazai sertésállomány is.
Érdemi javulást nem várnak az idei évben sem, az import elengedhetetlen lesz. A kötelező béremelések, a takarmányárak és az ágazatban is meglévő súlyos munkaerőhiány is a sertéshús további drágulását vetíti előre. A húsipar helyzetén valamelyest javíthat azonban a közelgő húsvét, ebben az időszakban ugyanis átlagosan 6 ezer tonna füstölt áru és sonkaféleség fogy.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








