Az online vásárlások során gyakori a túlméretezett csomagolás használata, ami jelentős környezeti terhet jelent.
A nyár egyik legkedveltebb italát, a kékfrankos rozét vizsgálta és rangsorolta a Nébih termékteszt oldala, a Szupermenta. Meglepő rangsor született, ugyanis a vakteszten egy olcsó bort választották a legjobbnak.
Ha nyár és Szupermenta, akkor a divatos rozék tesztje sem nem maradhatott el. A rózsaszín és a piros megannyi árnyalatában pompázó ital ugyanis kiváló választás a fülledt nyári esték társaként, vagy fröccsnek fogyasztva a forró nappalok frissítőjeként. Érdemes tudni, hogy a rozé minél frissebb, annál nagyobb élvezeti értéket nyújt. A legújabb rozék megjelenéséig, vagyis az őszi időszakig, azonban az előző évjáratú termékeknek is - amíg azok a boltok polcain megtalálhatók - megfelelő minőségűnek kell lenniük.
A Szupermentán ezúttal a kékfrankos rozékra fókuszáltak, vagyis kizárólag azokra, amelyekben a bor legalább 85 százalékban Kékfrankos fajtából készült. Magyarországon legnagyobb mennyiségben Kékfrankosból készítenek rozét, mivel ennek a fajtának a tulajdonságai biztonságos termesztést garantálnak. Lássuk hát, milyen termékekkel találkozhatnak a vásárlók, akik 2017 utolsó nyári heteiben a kékfrankos rozékat választják.
A nagy kereskedelmi áruházláncok kínálata alapján 28 száraz, 2016-os évjáratú kékfrankos rozét választottunk a tesztelésre. Fontos szempont volt, hogy olyan termékek kerüljenek a vizsgálatba, amelyek minden fogyasztó számára könnyen elérhetőek. Mind a 28 termék 0,75 l kiszerelésű volt.
Mérésekkel ellenőrizték, hogy a rozék színezéséhez használtak-e nem megengedett mesterséges vagy természetes színezéket a gyártók, illetve hogy kimutatható-e nem megengedett mennyiségű, idegen cukor hozzáadása a termékekben.
A kékfrankos fajtajelöléssel forgalomba kerülő termékek színanyag összetétele megfelelt a fajtára jellemző úgynevezett antociánprofilnak. A szúrópróbaszerűen elvégzett NMR és izotóparány vizsgálatok eredményei alapján a vizsgált termékek cukoreredete is megfelelőnek bizonyult. Összességében elmondható, hogy a vizsgált rozé borok beltartalmi és élelmiszerbiztonsági jellemzői minden esetben megfeleltek az előírásoknak.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Ezek a legjobbak
A laboratóriumi vizsgálatok és hatósági ellenőrzések mellett a kedveltségi kóstolás sem maradhatott el. Szakértők és borkedvelő laikusok bírálták a kékfrankos rozékat. Az értékelők ezúttal sem tudták melyik terméket pontozzák. Összesen öt szempont - külső megjelenés, szín, illatintenzitás, íz és összbenyomás - mentén értékelték az italokat, amelyeket a bírálók preferencia-sorrendje alapján súlyoztuk.
A külső megjelenés és szín alapján a Gedeon Birtok terméke kapta a legtöbb pontot. Az illat, íz és összbenyomás tekintetében pedig a Molnár Mátrai Kékfrankos Rosé emelkedett ki a sorból.
A Szupermenta rangsorban másodikként végzett a Gedeon Birtok Kékfrankos Rosé (750 ml, 1053 Ft/liter). A dobogósok sorát harmadik helyen a Babarczi Szőlőbirtok Pannonhalmi Kékfrankos Rozé (750 ml, 1300 Ft/liter) zárta.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ököllel támadt az őt megbírságoló rendőrre
- Rafah ellen készül Izrael
- Az uniós értékek magyarországi helyzetéről fogadott el állásfoglalást az EP
- Fontos intézkedést vont vissza az NMHH szinte mindenhol
- Két hét alatt 12,5 kilósra nőtt a szegedi „csöppség” – videó
- Sikeres éve volt a MBH Jelzálogbanknak