21 °C Budapest

Ez a Tesco nagy dobása: így vásárolunk a jövőben?

Pénzcentrum
2013. augusztus 13. 12:03

Újfajta áruházmodellt mutatott be a Tesco "szülőhazájában", Nagy-Britanniában. Watfordban, London külvárosában felújítottak és átalakítottak egy hipermarketet: az üzlet az élményszerű vásárlás koncepciójára épült.

Izgalmas új kereskedelmi modellel rukkolt elő a Tesco. London külvárosában a napokban adták át azt a felújított hipermarketet, amely elsősorban az élményszerű vásárlást hivatott elősegíteni, több közösségi teret nyújt a vevőknek, sőt, egyfajta szabadidős központként is funkcionál.

Fotó: tescoplc.com


Az áruházlánc nem véletlenül keresi az új utakat: az elmúlt hónapokban igencsak megtépázta hírnevét a hatalmas visszhangot kiváltó lóhúsbotrány, a bevételek is elmaradtak az elvárttól, miközben a konkurencia - például a diszkontláncok - egyre erősebben küzdenek a vásárlókért. A Tesco brit ügyvezetője, Chris Bush is elismerte, hogy nem titkolt céljuk a vásárlók visszacsábítása az áruházakba. Mint azt az Independent című brit lapnak elmondta, leginkább az internetes vásárlás hatására maradnak távol a vevők a boltoktól, ezért jó okot kell adni nekik ahhoz, hogy autóba üljenek, és elmenjenek bevásárolni. Az új koncepció - amely várhatóan a szigetországon kívül Ázsiában is bemutatkozik - pont ezt az élményszerű vásárlást jelenti.

Fotó: tescoplc.com


A most átadott watfordi bolt tágas eladótérrel várja a vevőket: eltűntek a polcok közti szűk folyosók, helyüket átláthatóbb, komfortosabb terek vették át. Egyes termékcsoportok (például a ruházat, a lakberendezés, a hatalmas virág-részleg, a látványpékség) jól elkülönített helyet kaptak, a vevők ezáltal egy szaküzletben érezhetik magukat. A nagy létszámmal dolgozó és jól képzett eladók gyorsan tanácsot tudnak adni a vásárláshoz, de a vevőket a különféle digitális eszközök (érintőképernyős információs terminálok, digitális polccímkék) is segítik. Az élelmiszerek "tálalása" látványos, ösztönző, de sok terméket - például a gyümölcsöket, egyes felvágottakat - meg is kóstolhat a vevő (erre táblákkal ösztönzik is a vásárlókat).

Fotó: tescoplc.com

Az áruház több étteremmel, kávézókkal is várja a vevőket, de az áruházban a szabadidő eltöltését szolgálja például egy fodrászat, kozmetika, gyermekmegőrző, vagy a helyi szervezetek által használható 60 négyzetméteres "közösségi tér" is, ahol többek között főzőtanfolyamokat, zeneoktatást is szerveznek. Az áruházban helyet kapott egy jógastúdió, de az ígéretek szerint más Tesco-hipermarketekben fitnesz-központ és aerobik-terem is lesz.

Fotó: tescoplc.com
NEKED AJÁNLJUK
Tini unokájával közösen ad ki könyvet a 77 éves, Pulitzer-emlékdíjas fotóművész (x)

Révész Tamás 20 évnyi amerikai élet után visszatért Magyarországra és az újabb könyve már itthon, Budapesten készült.

Ezen a szőnyegen jógázva már semmi sem választ el a természettől (x)

Gombából és növényi szálakból fejlesztett újgenerációs jógamatracot egy fiatal magyar csapat.

Tücsökfehérjéből készít proteinszeletet a magyar orvostanhallgató, a Cápák között befektetője is beszállt az üzletbe (x)

Ennek nincs is tücsök íze, ez a leggyakoribb visszajelzés a többféle ízesítéssel gyártott, tücsökfehérjével dúsított proteinszelet, snack és shake kapcsán.

A legnagyobb hazai filmfesztiválon mutatkozik be a közösségi finanszírozásból megvalósult kisjátékfilm

A Magyar Mozgókép Fesztiválon találkozhat először a közönség Králl Kevin “Melange”című kisjátékfilmjével.

NAPTÁR
Tovább
2024. július 27. szombat
Olga, Liliána
30. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm