Amikor a magyar fogyasztók vásárlásról döntenek, legtöbbjük, 50 százalékuk ruházati terméknél és cipőnél tartja egyik legfontosabb szempontjának az árat. Háztartási felszerelési cikknél 48, míg élelmiszernél és italnál 43 százalék sorolja a termékek árát leglényegesebb döntési kritériumai közé. Többek között ezt állapítja meg egy tizenegy termékcsoportra vonatkozó globális felmérés, amit a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat végzett 2012. harmadik negyedévében.
Mint arról a Nielsen a Pénzcentrum.hu-t tájékoztatta, a háztartási gépnél a megkérdezett magyarok 41 százaléka mondta, hogy döntéseiben kiemelt szerepet játszik az ár. Más termékek vásárlásánál is a legfontosabb szempontok közé sorolják a fogyasztói árat, amit testápoló szernél és mobil telefonnál a válaszadók 39-39 százaléka említett. Arányuk személyes használatú elektromos készüléknél 38, kozmetikumnál és bőrápoló szernél 34, egészségmegőrzést szolgáló termék és gyógyszer esetében 33, autónál 28, ékszernél és dísztárgynál 21 százalék.
Az árat azonban nem minden terméknél említi a legtöbb fogyasztó, mint döntéseiben a leglényegesebb tényezők egyikét. Hiszen élelmiszernél és italnál első helyen a termék íze, funkciója és fogyasztásának célja áll, a válaszadók 59 százalékának véleménye szerint. És csak utána következik az ár.
Gyógyszernél és az egészség megőrzését szolgáló terméknél az összetevők, adalékanyagok minősége 40 százalékos említéssel előzi meg az árat, a döntési kritériumok között.
Autónál a márkát, ékszernél és dísztárgynál a külső megjelenést, csomagolást, dizájnt említették a legfontosabb döntési szempontok között többen, mint az árat.
Ha összehasonlítjuk a magyarok ártudatosságát más európai országok átlagos mutatóival, akkor a Nielsen felmérésében szereplő termékcsoportok többségénél nem látunk lényeges különbséget. Viszont huszonkilenc vizsgált európai ország átlagában, a magyarokhoz képest jóval több fogyasztó tartja az árat a legfontosdabb kritériumok egyikének, amikor eldönti, hogy milyen személyes használatú elektronikai cikket, autót, ékszert és dísztárgyat vásároljon.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A vásárlási döntések hét szempontjának szerepét tárta fel a kutatás, amely kiterjedt arra is, hogy a legfontosabb kritériumok között hányan nevezik meg a márkát. Első helyre Magyarországon autónál került a márka, 29 százalékos említéssel. A második legnagyobb arányban nevezték meg a magyar fogyasztók a márkát háztartási gép, mobil telefon és személyes használatú elektronikai cikk vásárlásánál, mint döntéseik egyik leglényegesebb tényezőjét.
Feltették a kutatók azt a kérdést is, hogy az országot vagy helyet, ahol egy terméket előállítanak, hányan sorolják a leglényegesebb döntési szempontok közé. Ez a magyar válaszadók körében csak a személyes használatú elektronikai cikkeknél került be a leggyakrabban említett három kritérium közé - a megkérdezettek 14 százalékának köszönhetően.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Bemutatták a speciális, hadseregeknek szánt robotkutyát
- Bóka János az Arénában: igazodás vagy újraegyesítés, ez az unió nagy kérdése
- Megtámadták a Párbeszéd három aláírásgyűjtő standját, feljelentést tettek
- Közel 40 méterrel szárnyalta túl a síugrás világcsúcsát az olimpiai bajnok
- Sokaknak zsebbe nyúlós lett a felsőoktatás - számok
- Újabb kellemetlenség egy forgalmas vasúti szakaszon