Elbocsátásokba kezdtek a nyrőgépeket üzemeltető vállalkozások a két nappal ezelőtt bejelentett 50 százalékos játékadó emelés hírére - írja a Világgazdaság.
Részleteket még nem tud a hazai szerencsejáték-szakma az Orbán Viktor által kedden bejelentett 50 százalékos játékadó emelésről - nyilatkozták a napilapnak piaci szereplők. A jelenlegi szabályozás szerint az adó mértéke és alapja igen változatos a Szerencsejáték Zrt. egyes játékainál, valamint külön tételes játékadó vonatkozik a nyerőgépekre is.
"A Szerencsejáték Zrt. eddig nem kapott tájékoztatást arról, hogy az ágazaton belül kiket érinthet a változás és milyen formában. Így a tervről, illetve annak esetleges hatásairól egyelőre nem tudunk érdemben nyilatkozni" - közölte Tulik Ágnes, a társaság kommunikációs igazgatóhelyettese, egyben szóvivője.
Mint az a cég korábbi tájékoztatásából kiderült, tavaly 29,3 milliárd forintot fizettek be a központi költségvetésbe játékadó címén. Amennyiben az adóemelés valóban vonatkozik a Szerencsejáték Zrt.-re is, ahogyan azt szakmai berkekben rebesgetik, és az összes játéktípusukat ugyanilyen arányban érintené, akkor 2012-ben - változatlan játékbevétel mellett - közel 45 milliárd forintra nőne a cég befizetési kötelezettsége.
Ez a 15 milliárd forintos többletteher pedig nagy valószínűséggel masszívan veszteségessé tenné a vállalatot. A veszteséget pedig végső soron a tulajdonos államnak kellene majd kipótolnia.
"A kormány sajtótájékoztatójából nem derült ki egyértelműen, hogy mely játékadókat kívánják megemelni 50 százalékkal. Amennyiben a pénznyerő automatákat érintő , gépenkénti havi 100 ezer forintos tételes adóra is vonatkozik ez az emelés, az nemcsak államhoz befolyó játékadó-bevételek csökkenését, hanem munkahelyek megszűnését eredményezné" - mondta el Schreiber István, a Magyar Szerencsjáték Szövetség elnöke.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A szövetség tagjainak jelentős része már bejelentette, hogy csökkenteni kénytelenek a munkavállalóik létszámát. Becslések szerint az adóemelés hatására pár hónap leforgása alatt a játékhelyek mintegy 40 százaléka szűnik majd meg. Emiatt pedig újabb adóbevételkiesést kényszerül elkönyvelni a kormányzat.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








