A nettó bércsökkenés kompenzációjának lehetősége felértékeli az utalványok szerepét: a laposodó pénztárca problémájára mindenki számára kedvező megoldást nyújtanak az étkezési utalványok. A KutatóCentrum azt vizsgálta, mire és hogyan szeretik elkölteni az étkezési utalványokat, és mit gondolnak a fogyasztók a kis papír csekkek használatáról.
Egyre gyakoribbá válhat, hogy az éttermekben, kifőzdékben vagy az ételfutárnál étkezési utalvánnyal fizetik ki a rendelést. A nettó bérek idén megkezdődött csökkenése ugyanis még várhatóan két évig folytatódik, a munkaadók pedig bérben nehezen vagy nem tudják ellensúlyozni ezt, azonban az étkezési utalvány a kedvezményes adózása miatt valós megoldást ad mindkét fél kezébe.
A KutatóCentrum 2011 júniusában online kutatást végzett ezer fő megkérdezésével, hogy feltérképezze a lakosság véleményét az étkezési utalványok használatáról, továbbá megvizsgálja, mi a felhasználók véleménye az étkezési utalványokról, illetve hol, mikor és mire költik el ezt a cafeteria juttatást. A megkérdezett 18 és 64 év közöttiek jelentős többsége, 72 százalék, legalább egyszer fizetett étkezési utalvánnyal az elmúlt 1 évben.
A felhasználók körében nagyfokú az egyetértés abban, hogy az utalványokat célzottan élelmiszerre, étkezésre tudják fordítani, és hogy az ily módon történő fizetés egyszerű. Továbbá több mint háromnegyedük úgy látja, sok elfogadóhelyen tudnak fizetni a papír csekkekkel, és 56%-uk szerint pedig így gyakrabban adódik lehetőségük arra, hogy éttermekbe, kifőzdékbe járjanak, vagy ételt rendeljenek.
Melegételért utalvánnyal fizetnek inkább
Amikor a felhasználók melegételt vásárolnak, egyértelműen az étkezési utalványt részesítik előnyben: a kutatásban megkérdezett összes válaszadó több mint fele (52%) ezt veszi ki tárcájából, ezután jön a készpénzes fizetési mód 28, majd a bankkártyás 15 százalékkal. A magyar felhasználók fontosnak tartják, hogy tisztában legyenek a náluk lévő összeg nagyságával: úgy gondolják, az utalvány esetében - csakúgy, mint a készpénznél - mindig látható, mekkora összeggel gazdálkodhatnak. A többség úgy véli, utalvánnyal fizetni nem csupán egyszerű, de elfogadott, és nem kellemetlen elővenni a pénztárnál vagy a pincér kezébe adni.
Hideg szendvics helyett iskolai meleg ebéd
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A megkérdezettek közel 60%-a a családtagoknak, barátoknak is ad utalványaiból, elsősorban szüleikkel, gyermekeikkel (61%), illetve élettársukkal, házastársukkal (42%) osztják meg a csekkeket. Egyre több helyen az iskolai menza díját is befizethetik a szülők étkezési utalvánnyal, így azzal a megnyugtató gondolattal engedhetik iskolába gyermeküket, hogy ebédidőben meleg étel kerül a tányérra.
Megérzi a családi költségvetés, ha nincs
A jelenleg utalványt használók kétharmada állítja, ha a továbbiakban nem kapnának étkezési utalványt, akkor jelentős jövedelemtől esnének így el. Sőt, minden második felhasználó szerint az utalványok hiánya anyagi biztonságérzetük csökkenésével is együtt járna, és kevesebbet étkeznének étteremben vagy kifőzdében. Azok körében, akik nem használtak az elmúlt 1 évben utalványt - mert vagy nem kapnak az idei évtől, vagy egyáltalán nem is kaptak a munkahelyen - 53 százalék azoknak az aránya, akik örülnének, ha kapnának, hiszen ez által jelentős jövedelemhez jutnának. Harmaduk
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








