A céges jutalmazás főszezonja a karácsony, de éveken keresztül nagy hagyománya volt az évközi plusz elismerésnek, a húsvéti sonkapénznek is. Ezek az egyszeri premizálási alkalmak komoly motiváló erővel bírtak az alkalmazottak felé, melyek formája gyakran az utalvány volt. A béren kívüli juttatások jelentősége egyre növekszik a javadalmazási rendszerben, de nagy kérdés, hogy elmondható-e ugyanez az évközi jutalmakról is?
A béren kívüli juttatások hatékony formája az utalvány, amellyel év közben is motiválhatóak a dolgozók. Sok éven keresztül megoldást jelentett erre a célra az ajándék utalvány, amit azonban tavaly közel 100 százalék adóval sújtottak. Idén újra visszatérhet ez az elismerési forma, hiszen az adó mértéke 51,07 százalékra csökkent. Emellett más juttatási formák, mint a mindennapi élethez leginkább kötődő melegétel utalvány adózása is kedvezőbbé vált, így most már ez is jelenthet alternatívát a dolgozók teljesítménynek növeléséhez.
Az év folyamán jellemzően két premizálási időszak van. Az egyik a március-április, a másik pedig a november-december. Az ajándék utalvány esetében a termék éves forgalmának közel 60 százalékát ekkor realizálta a Sodexo Motivációs Rendszer - hangsúlyozta Bukolyi Tamás a társaság kereskedelmi igazgatója.

Ez a piaci trend nem változott 2010-ben sem, azonban a jelentős adózás következtében az addigi forgalom kevesebb mint a negyedére esett vissza. Idén valamivel kedvezőbb a helyzet, az ajándék utalvány a kedvezőbb adózás mellett évente háromszor 7 800 értékben adható munkavállalónként és azok közeli hozzátartozóiként, valamint a melegétel utalvány akár visszamenőlegesen is kiadható havonta 18 000 forint értékben. Idén egyébként a vállalatok 20 százaléka tette be újra az ajándék utalványt a cafeteria rendszerébe, a melegétel utalvány pedig továbbra is legnépszerűbb elemnek számít.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








