Jelentősen átalakult a cégek által a munkavállalók számára nyújtott cafeteria juttatások szerkezete az idén év elején életbe lépett adózási szabályok módosításának köszönhetően. Egyes elemek teljesen eltűntek, míg mások idén sokkal nagyobb szeletet hasítanak ki a béren kívüli juttatások tortájából, mint egy évvel korábban.
A tavalyi évhez képest 2010-ben összesen közel 15 százalékkal nőtt a cafeteria keretében adott juttatások bruttó értéke. Arányaiban a legnagyobb bővülést az a meleg étkezési utalványok produkálták. Míg 2009-ben minden ötödik béren kívüli juttatásra fordított forintot költöttek a munkáltatók az ilyen típusú utalványokra, addig idén már a cégek összesített cafeteria keretük 25%-ából meleg étkezési utalványokat vásárolnak. A melegétel juttatáson kívül az egészségpénztári megtakarításokat, az internet utalványt, az üdülési csekket valamint a helyi utazási bérletet veszik igénybe nagyobb arányban a munkavállalók cafeteria keretükből 2010-ben az előző évhez képest - derül ki a Nexon felméréséből.
A doglozók és a cégek választása nem meglepő, ugyanis az új adószabályok értelmében ezekkel a juttatási elemekkel lehet a meglévő bruttó keretösszegből a legmagasabb nettó juttatásokat kihozni. A korábban adómentes juttatási formák közül idén január elsejétől egyedül az internet utalvány maradt adómentes, a fenti juttatási típusok pedig külön-külön értékhatárig 25%-os kedvezményes kulccsal adóznak.
Több, korábban adómentes juttatási típus január elsejétől összesen 97,89%-os adó- és járulékterhet visel. Ilyenek például a kultúrautalványok, az ajándékutalványok valamint a hidegétel utalványok, melyek gyakorlatilag eltűntek a piacról.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Sokaknak zsebbe nyúlós lett a felsőoktatás - számok
- Újabb kellemetlenség egy forgalmas vasúti szakaszon
- Megszólalt a Magyar Posta a kamu csomagokról
- EP-korrupciós botrány: lépett az EP
- Okok, amelyek a magasba emelték, aztán a földhöz csapták Szoboszlai Dominik Liverpoolját
- Több előadásától is elbúcsúzik a Vígszínház