Mérföldkőnek bizonyulhat a televíziós piacon, hogy az LG Electronics hivatalosan is bejelentette, a hónap végén bezárja legrégebbi és legkisebb plazma-panel gyárát. A döntéssel a világ egyik legnagyobb gyártója gyakorlatilag belátta, hogy a lapostévés versengésben az LCD technológia lehet a befutó. A képlet persze korántsem ennyire egyszerű, lássuk hogy miért!
A plazmatévék sokáig jelentős gyártási költségelőnnyel bírtak a nagyméretű szegmensben az LCD technológia képviselőivel szemben, ezen előny azonban LCD gyártástechnológiájának fejlődésével szertefoszlott. A plazmagyártásban érdekelt piaci szereplők ezen változásra a nagyobb méretű plazmák gyártásával reagáltak, ahol relatíve még mindig olcsóbbnak számít ez a megoldás, mint a folyadékkristályos.
A probléma csak azzal van, hogy a plazmáknak az 50 inches képátmérőjű szegmensben van előnyük, a forgalom javát azonban a 37-42 inches kategória adja, ahol már egyértelműen az LCD a nyerő.
Piaci elemzők szerint az LG részéről okosabb döntés lenne egészben értékesíteni plazma divízióját, hiszen a vállalat ezen részleg vesztesége miatt csúszott nettó szinten is mínuszba az első negyedévben. A cég képviselői szerint az idei évben újabb markáns lépések következhetnek, a piac alakulásának függvényében.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








