Advent első vasárnapján, amikor országszerte meggyúltak az első gyertyák a karácsony előtti várakozást jelző koszorúkon, és kinyíltak az első ablakok az adventi naptárakon, újfent ellátogattunk egy műszaki nagy áruházba, ahol a karácsony új-régi üdvöskéjéről, a plazma és az LCD tévékről érdeklődtünk. Vajon mi az, amire ezeknél a viszonylag nagy értékű készülékeknél oda kell figyelnünk, és mely termékeket ajánlották a szakértők!
Plazma vs. LCD!
Lapunk virtuális hasábjain többször beszámoltunk már arról, hogy milyen előnyökkel, illetve hátrányokkal rendelkeznek a síkképernyős készülékek és, hogy az árat és a kapott értéket figyelembe véve melyik készüléket érdemes megvásárolni. Azonban a karácsony közeledtével arra is kíváncsiak lettünk, vajon az ünnepek előtt milyen akciókkal próbálják elcsábítani az ügyfeleket, és mit ajánlanak az eladók!
A plazma tévék a technológiából fakadóan a sötétebb helyeket kedvelik, az erősen kivilágított áruházban tükröződnek, és sokkal inkább láthatjuk bennük önmagunkat, mint az éppen lejátszott filmet. Az LCD technológiát alkalmazó készülékek ezzel szemben gyönyörű képet mutatnak, bár ha nem tökéletesen szemből nézzünk ezeket, akkor a fényerősség itt sem tökéletes. Így az áruházi tapasztalat aránytalan előnybe hozhatja az LCD-ket az előbbiekben említett plazma tévékkel szemben.
Képpontokban az erő
Az áruház igencsak segítőkész eladója szerint a legnagyobb eltérést a felbontásban tapasztalhatjuk: míg a plazma tévék általában 852x480-as vagy 1024x768-as, míg az LCD tévék 1366x768-as felbontással dolgoznak. Az síkképernyős készülékekre vonatkozó általános szabály, miszerint minden csakis a cél függvénye, ebben az esetben is igaz.
Míg a kereskedelmi csatornákat favorizálóknak, amelyek általában 640x480-as felbontásban jönnek, a plazma tévéket ajánlják, mert előfordulhat, hogy a kép az LCD esetében kissé szétesik, addig a játékoknál vagy a számítógépes összeköttetésél kifejezetten az LCD van előnyben.
A gyorsaság sem utolsó szempont
A válaszidőre leginkább az LCD tévék esetében kell odafigyelnünk, a plazmák technológiájukból nem jellemző az utánhúzó hatás. A sportközvetítések valódiságának élményéről azonban akkor se kell lemondanunk, ha az előbbi termék győzött meg minket a szaküzletben, csupán arra kell ügyelnünk, hogy válaszideje ne haladja meg a 8 ms-ot.
Nem minden a méret
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az általunk megkérdezett szakértő véleménye megegyezett az általános véleménnyel, 80 centi képátmérő alatt az LCD, míg ennél nagyobb átmérőnél a plazma tévé nyújtja a kedvezőbb ár-kapott érték arányt.
Arról se feledkezzünk el azonban, hogy bár elbűvölően néznek ki a 107 és annál nagyobb képátmérővel rendelkező elektronikai csodák, kis szobába nagy tévé egyáltalán nem jó megoldás, ahhoz ugyanis, hogy kellőképpen tudjuk élvezni a megvásárolt termék adta élményeket, legalább a képátmérő 4-5szörösére kell ülnünk attól. Így a szakértő szerint kicsi lakáshoz kicsi tévé dukál.
A fogyasztástól sem kell rettegni
Legalábbis akkor nem, ha a termék között szeretnénk választani, s bár terjedtek eddig rémhírek arról, hogy a plazma jelentősen többet fogyaszt, ezt felmérésekkel cáfolták meg. A két technológia közel azonos fogyasztást és élettartamot produkál.
S végül hogy mit is vegyünk?
Az általunk meglátogatott szakáruházban az idén karácsonykor a LG-é az akciós főszerep, így akár már 299 999 forintért vásárolhatunk 40 colos képátmérővel rendelkező LCD-t, a szakértő szerint az ár-érték arány ennél a terméknél a legjobb. Emellett ennél csupán néhány tízezer forinttal drágábban gyönyörű képpel rendelkező Sharp modelleket is hazavihetünk, bár ne feledkezzünk meg arról, hogy sok múlhat beállításon és a fényerősségen is.
349 000 forintért pedig egy JVC plazma díszeleghet szépen becsomagolva a fa alatt, és már ezen élvezhetjük a szilveszteri kabarét, ha a szakértő tanácsát követve vásárolunk ilyen technológiával készült termékeket.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








