Zuhan a lapostévék ára - Ez az utolsó ilyen karácsony?

Pénzcentrum
2006. december 4. 08:30

Vesztésre állnak a plazmatévé gyártók a lapos képernyős televíziók piacán folyó versenyben az LCD-technológia képviselőivel szemben - derül ki a Credit Suisse elemzéséből. Idén karácsonykor az LCD-forgalom várhatóan már a 100 centis képátló feletti szegmensben is meghaladhatja a plazmatévék forgalmát, ami azért jelentős eredmény, mert korábban ez a terület egyértelműen a plazmák felségterülete volt.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

Az LCD-knek annak ellenére is sikerül piacot nyerniük, hogy a nagy felbontású, nagy méretű termékeik drágábbak mint a konkurenseké.

Szintén a folyadékkristályos technológia malmára hajtja a vizet, hogy jövőre az LCD tévék áránál 30%-os csökkenés várható, míg a plazmáknál csak 15-20%-os lesz a mérséklődés. Mindezek alapján ez lehet az utolsó olyan karácsony, amikor még viszonylag kiegyenlített lehet a küzdelem a két kategória között, ezt követően azonban a prognózisok szerint az LCD-é a jövő.

A plazmatévék piaca várhatóan 2008-ban éri el a csúcsát, akkor 24 milliárd dollár körüli forgalmat generálhat a szegmens, míg az LCD-k esetében a 2008-as 75 milliárd után 2010-re már 93 milliárd dolláros lehet a gyártól összbevétele.

Szintén érdekes adat, hogy világszerte a lapostévék fejlesztésére fordított összeg 80%-a kapcsolódik az LCD-khez és csak a fennmaradó részt költik a plazma és egyéb készülékek fejlesztésére.

A DisplaySearch kutatása szerint az LCD szegmensben a Samsung rendelkezik a legnagyobb piaci részesedéssel, míg a plazma technológiában a Panasonic orrhosszal vezet.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. november 30. kedd
András, Andor
48. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?