Vesztésre állnak a plazmatévé gyártók a lapos képernyős televíziók piacán folyó versenyben az LCD-technológia képviselőivel szemben - derül ki a Credit Suisse elemzéséből. Idén karácsonykor az LCD-forgalom várhatóan már a 100 centis képátló feletti szegmensben is meghaladhatja a plazmatévék forgalmát, ami azért jelentős eredmény, mert korábban ez a terület egyértelműen a plazmák felségterülete volt.
Az LCD-knek annak ellenére is sikerül piacot nyerniük, hogy a nagy felbontású, nagy méretű termékeik drágábbak mint a konkurenseké.
Szintén a folyadékkristályos technológia malmára hajtja a vizet, hogy jövőre az LCD tévék áránál 30%-os csökkenés várható, míg a plazmáknál csak 15-20%-os lesz a mérséklődés. Mindezek alapján ez lehet az utolsó olyan karácsony, amikor még viszonylag kiegyenlített lehet a küzdelem a két kategória között, ezt követően azonban a prognózisok szerint az LCD-é a jövő.
A plazmatévék piaca várhatóan 2008-ban éri el a csúcsát, akkor 24 milliárd dollár körüli forgalmat generálhat a szegmens, míg az LCD-k esetében a 2008-as 75 milliárd után 2010-re már 93 milliárd dolláros lehet a gyártól összbevétele.
Szintén érdekes adat, hogy világszerte a lapostévék fejlesztésére fordított összeg 80%-a kapcsolódik az LCD-khez és csak a fennmaradó részt költik a plazma és egyéb készülékek fejlesztésére.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A DisplaySearch kutatása szerint az LCD szegmensben a Samsung rendelkezik a legnagyobb piaci részesedéssel, míg a plazma technológiában a Panasonic orrhosszal vezet.
Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








