15 °C Budapest

Ennyit kereshet Dancsó Péter, az egyik legnézettebb magyar youtuber

2018. december 26. 16:30

Gombamód szaporodnak a youtuberek - a legnépszerűbb videómegosztó oldalon egyre jelennek meg új és új felhasználók, akik napi szinten töltik fel különböző témájú videóikat. Ezek közül az egyik legnépszerűbb Dancsó Péter, aki a napokban érte el az 1 millió feliratkozót. De mennyit kereshet Dancsó a videóival?

A Youtube videózás műfaja, a vlogolás (mint videoblog) hazánkban picit később terjedt el, mint az Egyesült Államokban. A tengerentúlon nagy hagyománya van a műfajnak - sokan élnek belőle, a legnépszerűbb Youtube sztárok pedig több millió dolláros bevételekre tesznek szert évente. Magyarországon is egyre többen vannak, sokan különböző módokon próbálnak pénzt keresni a videomegosztón. Az idősebb és fiatalabb generiáció közti szakadék óriási: míg az idősebbek közül sokan még sosem hallottak a Youtube sztárok nevéről, addig a fiatal generáció közt már ők számítanak celebeknek, a hagyományos hírességeket pedig gyakran a tizenévesek nem ismerik.

Ha felütjük a Youtube keresőjét, minden bizonnyal hamar beleütközünk egy-egy vlogger valamelyik videójába. A műfaj változó: vannak, akik PC játékokat tesztelnek, de a gamerek mellett népszerűek a filmkritikusok, a sminkcsatornák, a főzőcsatornák stb. A minőség természetesen változó. 

Dancsó Péter Videómánia c. csatornája kezdetben leginkább filmkritikával foglalkozott - sokkal inkább a poénokat, mintsem a "szakszerűséget" preferálva. A youtuber roppant népszerű Magyarországon - a hvg.hu szúrta ki, hogy a Videómánia már karácsony előtt elérte az 1 milliós feliratkozószámot. Ez nem megtekintések száma, ez 1 millió felhasználót jelent. Ráadásul a feliratkozás nem azt jelenti, hogy ennyien ismerik Dancsót, hanem ennyien kedvelik. Egy 10 milliós országban (persze minden bizonnyal sok követője van a határokon túlról is) ez nem kis szó.

De mennyit keres így Dancsó Péter?

A youtuberek sok esetben csak szórakozásból űzik a műfajt, egyes szerencsések viszont eljuthatnak oda, hogy akár dollármilliókat is keressenek - persze ez leginkább az Egyesült Államokra igaz. De vajon mire elég Dancsónak az 1 millió feliratkozó?

A kérdés megválaszolásához előbb azt kell megértenünk, hogy honnan szerzik a youtuberek a pénzt. Maga a Youtube is fizet, az Apple Pie csatorna vlogerrének bevallása szerint kb. 10000 feliratkozónál például reklámkattintásonként 10 centet (dollárban), 100 ezres feliratkozószámnál ez a felületen futó reklámkattintások esetén kattintásonként 1 dollár (kb 280 ft). Amerikában ez ennek a többszöröse, 3-4, de akár 15 dollár is lehet. Az ottani piac egyrészt nagyobb, másrészt az árak is magasabbak. Ennek az összegnek ugyanakkor a Youtube elviszi a felét, így a vlogger szerint Magyarországon nem éri meg Youtubernek lenni.

Persze más a helyzet a nagyok esetén. Noha az alacsony "fizetés" kezdetben valóban nem teszi alkalmassá a "youtebolást" a megélhetésre, Dancsó esetén már más a helyzet - nála ugyanis egy-egy videót több százezren, gyakran több mint egymillióan tekintenek meg. A 24.hu 2017 eleji cikke szerint Dancsónak így 3,5 millió forintos éves bevétele volt - a feliratkozók száma ekkor azonban 616 ezer volt csak. 

A kalkulációt a Legjobb (magyar top10) nevű csatorna is elvégezte a YouTube Analytics alapján, náluk Dancsó Péter a hetedik volt azon a listán, ami a magyar youtubereket bevétel szerint összesíti. Szerintük a 2018-as évben Dancsó videóit összesen 67 millióan nézték meg, a bevétele így 5,4 millió forint lehetett. Szemléletes, hogy még ezzel is csak a nyolcadik volt a legtöbb bevételt termelő hazai youtuberek toplistáján. A toplistán a hetediktől az elsőig a következő a sorrend: 7. Radics Péter (5,6 milliós bevétel), 6. Pamkutya (7,2 millió), 5. Vamos Art - Vámos Sándor (11 millió), 4. A "családbarát csatorna" (13 millió), 3. Kerekmese  (17 millió), 2. Gojzer (18 millió), 1. Surprise Toys (kb. 20 millió).

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

Ezek közül sok nem annyira ismert, mint Dancsó, illetve nem közismert az sem, hogy magyar működtető áll mögöttük. A listavezető Surprise Toys ugyanakkor már két éve nem frissült, de a 2017-es 140 milliónál is több megtekintéssel még így is 20 millió forintot hozott a működtetőjének.

A Youtube egyébként nem csak a vloggereknek fizet: minden feltöltő kap a megtekintett tartalma után bizonyos összeget. Nemrég Curtis panaszkodott arról, hogy a videómegosztó szerinte teljesen kaotikusan osztja a pénzt, s míg egyes dalok szerzői akár 20 millió forintot is kaphatnak a Youtube-tól, az ő dala ennél sokkal kevesebbet fialt. Persze a Youtube algoritmusa is testre szabott: a több feliratkozóval rendelkező feltöltők esetén többet fizet egy kattintásért, ráadásul nem megfelelő tartalom esetén akár a hirdetéseket is letilthatja.

A valóságban ennél sokkal több lehet

Ha megnézzük a feni számokat, azt látjuk, hogy havi átlagban Dancsó 300-500 ezer forinti összeget zsebelhet csak a videózással.  Ebből ugyanakkor még adóznia is kell. A bevétele ennél persze sokkal több lehet, hiszen a videóban a termékelhelyezés, valamint egyéb szponzorációk a Youtube-bevételek akár sokszorosát is fizthetik neki. Egy évi 67 milliós eléréssel bíró csatorna országos szinten is az egyik legnagyobb reklámfelület, a Youtube felhasználók adatai pedig az egyik legjobban mérhetők - ennek pedig borsos ára van. Szerződéstől függően, egy-egy komolyabb kampány akár milliókat is jelenthet Dancsónak, míg a kisebb együttműködésekért is százezrek üthetik a markát

Saccolni most nem szeretnénk, azt azonban fontos leszögeznünk, hogy a videózásból származó bevétel nem könnyen szerzett pénz. Egyrészt kellő tehetség híján eleve alacsonyabb az esély a sikerre, másrészt egy 10-15 perces videóval több órát is szöszölnek a vloggerek, mire kész formába öntik. Sokaknak sosem térül meg a befektetett energia, és csak nagyon kevesen vannak azok az egyre szaporodó tömegben, akik kiugró nézettségre - és ezáltal bevételre - tudnak szert tenni.

NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem