Az 1762-ben elkészült késő barokk remekmű, amely Oceanust, a vizek istenét ábrázolja.
Július elsejétől három százalékkal olcsóbban vásárolhatnak online, bankkártyával vagy a mobiltelefonos egyenleg terhére menetjegyet a vonaton utazók, ha az otthoni nyomtatás vagy digitális bemutatás lehetőségét választják - tájékoztatta lapunkat a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.
A MÁV-START 2008-ban indította el internetes jegyértékesítési rendszerét, amellyel a vasúti menetjegyek a sorban állást elkerülve, akár otthonról is megválthatók. A szolgáltatást évről évre egyre többen választják, a lehetőséggel eddig több mint kétmilliószor éltek az utazók. A rendszerben vásárlók már nemcsak az állomásokon található jegyátvételi automatáknál, hanem egy egyszerű nyomtatón bárhol ki tudják nyomtatni a menetjegyeket. A kényelmes megoldást annak bevezetése, 2011 óta több mint 175 ezer esetben választották az utasok. A pótjegyes vonatokon (pl. az IC-ken) utazóknak pedig már ki sem kell nyomtatniuk a jegyüket, annak QR-kódját digitálisan, laptopon vagy okostelefonon is bemutathatják a jegyvizsgálóknak.
Már egy kis kedvezmény is az online vásárlás felé terelhet
A vasúttársaság a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium döntése alapján 2013. július elsejétől három százalékos kedvezményt ad minden olyan internetes, mobiltelefonos vásárlójának, aki az otthoni nyomtatás vagy digitális bemutatás lehetőségét választja. Az otthoni nyomtatással a belföldi, egy útra szóló menetjegyeket, pót- és helyjegyeket, élőállat- és kerékpárjegyeket lehet megvásárolni, a bérleteket és a nemzetközi menetjegyeket nem. A rendszerben minden szociális vagy üzletpolitikai utazási kedvezmény érvényesíthető. A visszaélések elkerülése érdekében az otthon nyomtatott menetjegy névre szól, csak a rajta feltüntetett állomások között, meghatározott napon érvényes. A jegy árát visszatéríteni pedig csak elektronikusan, az utazás napját megelőző napon 12 óráig lehet (kivéve, ha az utas a vasúttársaság hibája miatt válik jogosulttá a visszatérítésre).
Az árcsökkentés mellett a felhasználási feltételek is kedvezőbbek lesznek hétfőtől. Míg a jegyek eddig csak az utas által előre kiválasztott vonatokra voltak érvényesek, július elsejétől ez a korlátozás csak a pót- és helyjegyköteles járatok esetében marad meg. Így az otthon nyomtatott jegy a rajta feltüntetett napon és állomások között bármelyik pótjegy nélkül igénybe vehető - alaptarifás - vonaton felhasználható lesz.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








