Az osztrák síterepek napijegy árai új rekordot értek el, egyes prémium helyszíneken már 80 euró feletti összegeket kell fizetni.
A Balaton rekordalacsony vízszintje nemcsak természeti jelenség, hanem komoly reputációs kihívás is, amely jelentősen befolyásolhatja a régió turizmusát és gazdaságát. Szakértők szerint a helyzet kezelésében kulcsfontosságú a gyors, koordinált kommunikáció és a válság újrapozicionálása.
Az elmúlt időszakban aggasztó hírek érkeztek a Balatonról: iszapos partok és történelmi mélyponton lévő vízszint jellemzi a magyar tenger állapotát. A helyzet azonban túlmutat a puszta környezeti problémán – valódi kommunikációs válsággá nőtte ki magát, amely közvetlen hatással lehet a térség turisztikai vonzerejére és gazdasági teljesítményére.
Éskovács Péter PR-tanácsadó elemzése szerint jelenleg irányítatlan a kommunikáció, és számos érintett sodródik a kialakult pánikhangulattal. "A média által közvetített negatív hírek gyorsan átírhatják a Balatonról kialakult képet" – figyelmeztet a szakértő. Ennek következményeként az őszi tó vonzereje csökkenhet, a foglalások visszaeshetnek, ami a vendéglátóhelyek és szállásadók bevételeit is negatívan érintheti.
A helyzetet súlyosbítja, hogy a híradások gyakran nem helyezik megfelelő kontextusba a természetes folyamatokat. Így a közvélemény válságként érzékeli a helyzetet akkor is, ha a tó ökológiai szempontból alapvetően egészséges állapotban van - írja az mmonline.hu.
A szakértő szerint a helyi kommunikációs csapatok többsége késlekedik a reagálással, holott nemzetközi példák bizonyítják, hogy a vízhez kötődő turisztikai desztinációk sikeresen kezelhetik az alacsony vízszint okozta reputációs kockázatokat gyors és őszinte kommunikációval.
A balatoni helyzet nem egyedülálló – hasonló kihívásokkal több nemzetközi turisztikai régió is szembesült már. Különösen tanulságos az olaszországi Garda-tó példája, ahol 2023-ban szintén szokatlanul alacsony vízállással kellett megküzdeni. A helyi turisztikai hivatal nem tagadta a problémát, hanem "a tó új arcát" bemutató kampányt indított, alternatív programokat kínálva a látogatóknak.
Az eredmény figyelemreméltó volt: a Garda-tó térségében a szezonon kívüli forgalom 15 százalékkal növekedett, miközben a negatív médiamegjelenések aránya jelentősen csökkent. Hasonló sikertörténet a Victoria-vízesés esete is, ahol a szezonális vízhiányt új élményként pozicionálták, ami kiegyenlítettebb látogatottságot eredményezett.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
"A természet változása önmagában nem krízis, csak akkor válik azzá, ha a kommunikáció hiányzik" – hangsúlyozza Éskovács. A Balaton esetében nem a pánik elfojtása, hanem a helyzet újrapozicionálása és élménnyé alakítása jelenthetné a megoldást.
A régióban már most is vannak biztató kezdeményezések, amelyek segíthetnek a negatív hírek ellensúlyozásában. Ilyen például a VisitBalaton 365 és BalatonBike 365 kerékpáros fejlesztései, valamint a Balatoni Turizmus Szövetség munkája, amely egész éves kulináris és kulturális programokat népszerűsít.
A szakértő szerint a következő időszak kommunikációjában kulcsfontosságú lesz a storytelling: személyes, élményszerű és hiteles történetekre van szükség helyi vendéglátósoktól, borászoktól, művészektől és természetismerőktől, akik bemutathatják, hogy a tó minden évszakban más arcát mutatja, és minden változás új lehetőségeket kínál.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








