A tengerjárós nyaralás egy globális iparág, a hajós társaságokkal a világ szinte minden régiója felkereshető.

A nyári hőségben a Balaton partjai megtelnek strandolókkal, akik a víz hűsítő ölelésében keresnek enyhülést. Azonban a strandbelépők árai és az üzemeltetési költségek kérdései sokakat foglalkoztatnak. A vonyarcvashegyi Lido Strand példája jól mutatja, milyen kihívásokkal néznek szembe az önkormányzatok és az üzemeltetők - tudósított a telex.
A belépőjegyek árai gyakran vitatottak, pedig az önkormányzatok többféleképpen is dönthetnek a strandok üzemeltetéséről. Vonyarcvashegy polgármestere, Pali Róbert a portál érdeklődésére elmondta, a legtöbb balatoni településen maga az önkormányzat végzi ezt a feladatot. A strand fenntartása azonban komoly költségekkel jár: vízimentő- és tisztiorvosi szolgálat, őrzés, takarítás és rezsi mind-mind hozzájárulnak ahhoz, hogy évente 50-60 millió forintos kiadással kell számolniuk. "Ezért nem tudjuk szabadstranddá tenni a területet" - mondta el kérdésükre Pali Róbert.
A Pénzcentrum ennek ellenére összeszedett korábban néhány olyan strandot a Balatonon, ahol mégsem kell fizetni. Egy másik cikkünkben pedig a Balaton alternatíváit szedtük össze.
A nagyobb strandok esetében viszont működik a méretgazdaságosság: ötezer fős befogadóképességével a helyi strand képes elbírni az alacsonyabb árakat is. A helyi lakosok számára kedvezményes bérleteket is kínálnak: például Vonyarcvashegyen 2000 forintért válthatják meg szezonális bérletüket. Emellett számos szolgáltatás várja a látogatókat: sportpályák, akadálymentes játszótér, ingyen wifi, stb...
Balatonföldváron az elmúlt két évben minden nyár elején emeltek az inflációval összhangban. Kiss Tibor, a Balatonföldvári Nonprofit Kft. ügyvezetője szerint ez elengedhetetlen ahhoz, hogy ne legyen jelentős elmaradásuk. Náluk most 1750 forint egy felnőttjegy ára. Az alsóörsi községi strand szintén nagyobb kapacitással bír: hatezer főt tudnak fogadni egyszerre. Itt is csak kisebb mértékben emeltek tavaly óta bizonyos jegytípusokon. Pali Róbert szerint sokszor nem gondolnak bele abba a látogatók, mennyibe kerül ezeknek a területeknek rendben tartása.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


