Több hiányosságot is észleltek a vízirendészek az új siófoki zsilipnél: például nincs megfelelő védőkorlát sem a turistacsalogatónak szánt látványosságon.
Ma megkezdődik a győri fővonal pályarekonstrukciójának újabb szakasza, a munkálatok már egyidejűleg érintik mindkét vágányt, ezért három héten keresztül teljesen szünetel a vonatközlekedés Biatorbágy és Szárliget, illetve Tatabánya, éjszakánként pedig Szárliget és Budaörs között.
Október 27-én legnehezebb fázisához ér az Budapest-Győr-Hegyeshalom (1-es számú) vasúti fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszának felújítása. Ekkor ugyanis az alépítményhibák javítása és a talaj stabilizációja átmenetileg mindkét vágány kizárását szükségessé teszik.
Ez azt jelenti, hogy a november 17-ig tartó 3 hetes időszak alatt vonat egyáltalán nem közlekedhet a munkálatokkal érintett, mintegy 30 kilométeres szakaszon. A teljes pályazár idején a MÁV-VOLÁN-csoport a személyforgalmat pótlóbuszokkal szolgálja ki, míg a tehervonatok számára alternatív útvonalat jelöl ki.
Az 1-es vasútvonal Magyarország legintenzívebben használt tehervonati összeköttetése: mind a belföldet érintő export-import forgalomban, mind a balkáni országokat érintő tranzitforgalomban kiemelt szerepet játszik. A vasúttársaság ezért arra törekszik, hogy a tehervonatok az átmeneti forgalmi rend ideje alatt is zökkenőmentesen és teljeskörűen közlekedhessenek, hiszen esetükben az áru közúton történő szállítása nem reális megoldás.
A tehervonatok egy része Szlovákián keresztül, illetve Székesfehérvár és Veszprém felé tud kerülni, nagyobb részük azonban – a vágány lezárásához kapcsolódó technológia részeként – a Kelenföld–Székesfehérvár–Komárom útvonalon (és vissza) fog közlekedni, Székesfehérvár és Komárom között dízelvontatással.
A MÁV által kialakított, rendkívüli forgalmi rend és technológia talán legfontosabb eleme az, hogy a Székesfehérvár-Komárom (5-ös) vasútvonal végpontjaira rendelt, nagy teljesítményű dízelmozdonyok segítségével a tehervonatok – lehetőség szerint az eredeti vonatok megbontása nélkül, azaz a villamos vontatójárművükkel együtt(!) – leközlekednek, Komáromtól, illetve Komáromig pedig az eredeti közlekedési rendjük szerint folytathatják útjukat.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A MÁV ebből a célból 8 darab dízelmozdonyt biztosít a vállalkozó vasúti társaságok részére, amelyeknek a költségét a vágányzári kerülőútirány költségei között magára vállalja.
Ez a megoldás biztosítja a kerülőútirányként kijelölt vonal maximális kapacitáskihasználását, illetve azt, hogy a két végponton – Székesfehérváron és Komáromban – az állomási vágányok ne telítődjenek, az egyéb irányú közlekedés pedig ne lehetetlenüljön el az állomás túlterhelése miatt.
A mai napon a rendkívüli forgalmi rend részleteiről a MÁV tartott tájékoztatást a vasútvállalatok és egyéb érintettek számára a társaság budapesti székházában. A tájékoztatón a felek - megértve egymás igényeit - konszenzusos megoldásnak ítélték a MÁV szakemberei által felvázoltakat. Az 1. számú vonali vágányzárral összefüggésben kiemelték a folyamatos személyes és online kommunikáció jelentőségét, hiszen ha kölcsönös az információval való ellátottság, a vasúti szereplők előtt álló nehezebb hetek is áthidalhatóvá válnak, állapították meg a találkozó résztvevői.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.