A felnőttjegy ára 500 forinttal emelkedik, de az eddigieknél több kedvezményes árú belépőt lehet igénybe venni.
A Turisztikai és Vendéglátó Munkaadók Országos Szövetsége (VIMOSZ) a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvánnyal és a GKI Gazdaságkutató Zrt.-vel közösen havi gyakorisággal méri a turizmusban a konjunktúra várható alakulását és publikálja a Turizmus Konjunktúra Indexet, a piac és a közvélemény számára ezzel biztosítva információt a közeljövőben várható trendekről.
A foglalkoztatott létszám alakulása az elmúlt három hónapban az előző év azonos időszakához képest -1 ponton áll, mely azt mutatja, hogy szinte stagnált a kereslet a turisztikai ágazatban igényelt munkaerő iránt. Ugyanakkor az elmúlt hónaphoz képest 3 ponttal nőtt az index értéke. A következő három hónapra vonatkozóan azonban már +9 pontot mértünk, mely azt jelenti, hogy a cégek kezdik bővíteni a munkaerőállományukat.
A turisztikai cégek 84%-a emelt árat az elmúlt 3 hónapban, miközben 90%-a számolt be működési költségei növekedéséről. Az árnövekedés átlagosan 18%-ot, míg a működési költségeké 44%-ot tett ki. Vagyis a cégek továbbra sem tudták áraikban érvényesíteni a költség-növekedést. Ráadásul, ez az olló három havi zárulás után újra jelentősen nyílt áprilisban. Mindez továbbra is alátámasztja a turisztikai szektor támogatásának indokoltságát.
A következő három hónapban az előző év azonos időszakához képest a szállásadók 67% vár növekedést a vendégéjszakák számában, 28%-uk stagnálást, s 4%-uk vár visszaesést. A vendéglátásban működők közül 33% vár vendégforgalom növekedést, míg 47% stagnálást, 20%-uk pedig visszaesést vetít előre.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.