Ha sikerrel jár Debrecen uniós pályázata, teljesen új szintre léphet a város vízgazdálkodása és zöldinfrastruktúrája. A Civaqua Plusz program több milliárd forintos fejlesztésekkel reagálna az...
Kókler kivitelezők, elhanyagolt tetőszerkezetek, tömegesen áthelyezett válaszfalak, repedező homlokzat és elrozsdásodott fémkorlátok – többek között ezeket említette a Világgazdaságnak nyilatkozó szakértő a fővárosi társasházak által jelentett veszélyforrások közül.
Tele van potenciális veszélyforrásokkal a város, számtalan száz-százhúsz éves belvárosi épületben végeztek az elmúlt évtizedekben válaszfalak áthelyezésével járó átalakításokat, miközben a tető karbantartása, a statikai szakértői vizsgálatok persze elmaradtak. A megrepedt vakolat, az elrozsdásodott erkélykorlát, a gombás födémgerenda egy csendes hétköznapon is okozhat tragédiát, még csak a házban vagy a szomszédban zajló építkezés sem kell hozzá. Emiatt ildomos lenne a társasházak rendszeres időközönkénti átvizsgálása– figyelmeztetett Bék Ágnes, a Társasházak és Társasházkezelők Országos Egyesületének (TTOE) alapító elnöke.
A szakértő a lapnak arról beszélt, hogy noha a hétfői budapesti épületomlás pontos oka egyelőre nem ismert, de a történtek nyomán fontos felhívni a figyelmet arra, hogy az elmaradt karbantartások és a szakszerűtlen kivitelezés egyaránt óriási probléma, és szó szerint időzített bomba napjainkban. Az állami ingyenmilliókkal támogatott otthonfelújítások, a tetőtér-beépítések és a napelem-telepítési pályázatok egyaránt felpörgették az építőipari megrendeléseket. Ezek helyenként az épületek szerkezetére is kiható munkálatokat eredményeztek.
Váratlan tragédia bármikor, bárhol megtörténhet– tette hozzá a TTO elnöke –,az ingatlantulajdonosok felelőssége a gondos állapotfelmérés. A szakszerűtlen kivitelezés, az építkezés és felújítás közben elkövetett szabálytalanságok és szakmai hibák ellen ez sem véd meg, persze. Minden balesetből lehet és kell is tanulni, és aki felnéz a múlt század eleji épületektől hemzsegő belvárosi homlokzatokra, nem fogja azt mondani, hogy nincs tennivaló – összegezte a szakértő.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








