Idén az ingatlanpiacot a főváros és a vidék közötti különbségek növekedése, valamint az Otthon Start Program hatására erősen átalakuló vevői és eladói motivációk jellemezték.
Tízből hét magyar belföldön utazik idén, derül ki a Magyar Turisztikai Ügynökség megbízásából a Századvég Alapítvány által készített felmérésből. A megkérdezettek háromnegyede nyáron utazna, legtöbben a Balatonra, a Mátra—Bükk térségbe, vagy Budapest környékére. A higiéniai óvintézkedések még egy ideig velünk maradnak, és továbbra is kiemelten fontos egy-egy úti cél élményígérete.
A sokoldalú hazai kínálat és a korlátozások hatására felértékelődött a belföldi turizmus,egy májusi kutatása szerint a válaszadók 54 százaléka hazai utazáson vett részt az elmúlt 12 hónapban. Az utazási kedv élénküléséhez nagyban hozzájárul a SZÉP Kártya megemelt keretösszege is, a megkérdezettek harmada (32%) használja ezt a fizetőeszközt turisztikai utazásai során
A felmérésben résztvevők 70 százaléka tervez egy éven belül belföldi utazást, a megkérdezettek elsődleges turisztikai célként a fürdőzést és a természetközeli kikapcsolódást jelölték meg. A turisztikai térségek közül legtöbben a Balatonhoz utaznának (36%), amit a Mátra—Bükk (12%) és a Budapest környéke térség követ (9%). A válaszokból az is kiderül, hogy a legvonzóbb szálláshelytípus a magán- és egyéb szálláshelyek (50%), valamint a szállodák (40%) - derül ki a Magyar Turisztikai Ügynökség közleményéből.
A kutatás rámutat, hogy az úti cél kiválasztása szempontjából még mindig kiemelkedő tényező a hely élményígérete. Ezzel együtt várhatóan továbbra is fontosak maradnak a higiéniai óvintézkedések, valamint a rugalmas lemondási feltételek. A képet tovább árnyalja a járványhelyzet enyhülése és az átoltottság mértéke, a válaszadók 60 százaléka nyilatkozott úgy, hogy beoltották már.
A belföldi utazók sokkal bizakodóbbnak tűnnek a nyári utazások kapcsán, amit a felmérés szerint az utazást tervezők 70 százaléka választana. Konkrét utazási időpontok tekintetében a nyári főszezon (július-augusztus) a legkedveltebb. Külföldi utazási tervekről a válaszadók 37 százaléka nyilatkozott, leginkább Európa országait keresnék fel, Horvátország és Ausztria a fő desztinációk.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A kutatás adataival párhuzamosságot mutatnak a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) előfoglalási adatai is. Mindhárom nyári hónapra már több mint 1 millió vendégéjszaka-foglalást rögzítettek, a legtöbbet júliusra. A foglalások száma 37 százalékkal emelkedett az egy hónappal korábbi adatokhoz képest. A foglalások 75 százaléka hazai vendégektől érkezett, akiknek 35 százaléka a Balaton, 8 százaléka a Mátra—Bükk, 7 százaléka Debrecen és térsége, 5 százalék a pedig Budapest környéke és Bük—Sárvár szálláshelyeire érkezett.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








