A kutatók közösségi bejegyzésekből is azonosítottak albínó siklókat – egy fotó akár tudományos felfedezést is érhet.
Napról napra nő a foglalások száma a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai alapján. A foglalások azt mutatják, hogy a legnépszerűbb időszak a közelgő húsvéti szünet, de az elmúlt hetekben elkezdődött a májusi és a nyári előfoglalási hullám is, ezekre a hónapokra a szállásadók egyre több foglalást rögzítenek.
Ahogy közeledik a húsvét időszaka, úgy emelkedik a leadott foglalások száma is. Januárban 100 ezer új vendégéjszakát rögzítettek áprilisra, februárban a foglalások napi átlagos száma 33%-os növekedést mutat. Májusra eddig 625 ezer vendégéjszaka realizálódott az NTAK-ban, ez 11%-kal több, mint tavaly ugyanebben a hónapban, a foglalások száma napról napra emelkedik. 2021. áprilisra 518 ezer vendégéjszakányi foglalás szerepel jelenleg az NTAK-ban, ennek 34%-a a tavaszi szünetre érkezett, tavaly áprilisban összesen 304 ezer vendégéjszakát töltöttek el a vendégek a hazai szálláshelyeken.
Az utazási kedv élénkítéséhez nagyban hozzájárul a SZÉP Kártya, amelyre tavaly közel 20%-kal többet utaltak a munkaadók, köszönhetően a kedvezményeknek. Év végére a feltöltések mértéke megközelítette a 300 milliárd forintot, amelynek nagy részét a turizmusban költik majd el a kártyabirtokosok, így a turisztikai szolgáltatók erős forgalomra készülnek.
A tavalyi trendeket figyelembe véve jól látható, hogy felértékelődött a belföldi turizmus, a vendégek biztonságosabbnak érzik a hazai úti célokat. A szálláshelyek, a vendéglátóhelyek, a fürdők és a turisztikai attrakciók készen állnak a járványügyi előírásoknak megfelelő nyitásra, a vendégek biztonságos fogadására, ebben a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) Covid-19 kézikönyve is a támogatja a szolgáltatókat. Az MTÜ bízik abban, hogy a turizmus biztonságos keretek között hamarosan újraindul, ám a nyitás továbbra is az átoltottság függvénye.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








