A kutatók közösségi bejegyzésekből is azonosítottak albínó siklókat – egy fotó akár tudományos felfedezést is érhet.
Péntektől már csak ezzel a feltétellel lehet átlépni az osztrák határt: te már regisztráltál?
A koronavírus-járvány megfékezését célzó intézkedések részeként január 15-étől kötelező előzetes elektronikus regisztrációval lehet csak belépni Ausztriába - áll az egészségügyi minisztérium közleményében. A regisztrációs kötelezettség minden Ausztriába beutazni szándékozóra vonatkozik, beleértve az osztrák állampolgárokat is.
A korábban elrendelt 10 napos karanténkötelezettség továbbra is érvényben van, a karantén alól csak az ötödik napon lehet mentesülni saját költségre elvégzett negatív teszteredmény alapján. Kivételt csak az ingázók, az átutazók és az előre nem látható családi okból - például temetés - beutazók jelentenek, rájuk sem a karantén, sem a regisztrációs kötelezettség nem vonatkozik.
Azok a személyek, akik a koronavírus-járvány által kevésbé sújtott országból érkeznek a karanténkötelezettség alól mentesülnek ugyan, de az elektronikus regisztráció alól nem. Ezen országok listáját folyamatosan frissítik, jelenleg Európában csak Izland, Finnország, Norvégia, Görögország és a Vatikán tartozik ebbe a körbe.
A beutazás előtti online regisztrációnál nemcsak a nevet és elérhetőséget kell megadni, hanem azt is hol tartózkodott a beutazni kívánó az előző 10 napban. Ezzel akarják kiszűrni, hogy például valaki Dániából - amennyiben átrepül Finnországba - a karanténkötelezettséget elkerülve léphessen be az országba. Az adatokat a beutazástó számítva 28 napig tárolják, majd törlik a rendszerből.
Az online regisztráció után mindenki kap egy visszaigazoló e-mail-t, amelyben tájékoztatják az Ausztriában éppen érvényben lévő szabályozásról, a karanténkötelezettségről, illetve az ez alól való mentességről. A visszaigazolás tartalmaz egy QR-kóddal ellátott PDF fájlt, amelyet kinyomtatva vagy elektronikus formában a határon be kell mutatni. A regisztrációhoz szükséges elektronikus formanyomtatvány szerda dél óta rendelkezésre áll az egészségügyi minisztérium honlapján.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Ausztriában az elmúlt 24 órában 1917 embernél igazolták újonnan a vírusfertőzést, a járvány kezdete óta 385 750 esetet regisztráltak. A koronavírusos betegséggel kórházban ápoltak száma 2179, az intenzív kezelésre szorulók 354-en vannak. A fertőzés okozta betegség szövődményeibe az elmúlt napon 49-en haltak bele, a járvány halálos áldozatainak száma ezzel 6868-ra emelkedett.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








