Döntött a GVH: nem trükközhet tovább a szállásportál

2020. szeptember 23. 13:33

Sürgető üzenetek alkalmazása miatt indított eljárást a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Szallas.hu bevonásával. A vizsgálat tárgya az volt, hogy ezek az állítások pszichológiailag befolyásolják-e a felhasználókat a döntéshozatalban, illetve annak meggyorsításában (így az összehasonlítás vagy alapos tájékozódás esetleges elmulasztásában). A portál a vizsgálattal mindvégig együttműködött és a felvetett kifogásokhoz konstruktívan és együttműködően viszonyult.

Teljes mértékű együttműködést tanúsítva vitte végig a szállásportál a GVH által folytatott, az online szállásfoglalási rendszerben alkalmazott kommunikációs eszközöket vizsgáló eljárását. A szállásközvetítő vállalat az online szállásközvetítési szegmens, sőt azon túlmutatóan a teljes online kereskedelmi teret érintő kötelezettségvállalásokat ajánlott fel, amelyek révén elősegíti az online kereskedelmi kommunikáció fogyasztóbarát fejlődését.

Pénzre van szükséged? Használd a Pénzcentrum személyi kölcsön kalkulátorát!

A vállalások értelmében először is kiterjedt kutatást végeztet az online kereskedelmi kommunikációs formák fogyasztói percepciójának felmérése céljából. E kutatás alapján átfogóan tájékoztatja a szakmai szereplőket a jogszerű és a fogyasztói érdekeket szem előtt tartó megoldásokról. Emellett vállalta azt is, hogy jövőbeni kommunikációját jogi és szakértői testület fogja előzetesen megvizsgálni.

Esetünkben fontos leszögezni, hogy a Szallas.hu a fogyasztó által megtekintett egyetlen szálláshely esetében sem közölt valótlan információt. A hatóság által felvetett kifogások csak a közölt információk lehetséges összhatására, illetve az információk egyes megjelentetési formáira vonatkoztak

- mondta Szigetvári József vezérigazgató. A szállásközvetítő cég a fogyasztók szempontjából fontos információnak tartja a többi felhasználó megfogalmazott véleményét, értékelését, ezért mindig is kiemelt figyelmet fordított arra, hogy a vendégvélemények teljes körűen jelenjenek meg az oldalon. Azaz mind a pozitív, mind pedig a negatív vélemények olvashatóak voltak, annak érdekében, hogy a felhasználók számára megkönnyítsék a szállásfoglalást.

Az értékelések tartalma vagy jellege alapján (kivételt képeznek a trágár vagy gyűlöletkeltő kifejezések) nem végzünk semmilyen szűrést, azaz a negatív értékítéletek ugyanúgy megjelennek, mint a pozitívak

- fejtette ki Szigetvári József. A fogyasztói döntések további támogatására szolgáltak azok a szálláshelyek népszerűségére vonatkozó számszerűsíthető információk is, amelyek a többi fogyasztó magatartásán alapultak, így egy adott szálláshely foglalási adatai, az aktuális érdeklődők száma, vagy az oldalon elérhető szobaszám - írták közleményükben.

A hatóság által felvetett kifogások elsősorban e számszerűsített adatok lehetséges összhatására irányultak, ezért a szállásközvetítő vállalat kötelezettségvállalásai is éppen e kérdéskör vizsgálatát célozzák.

Annak érdekében, hogy a cég kommunikációs gyakorlatát ért felvetés számukra és a szakma számára is egyértelmű, a fogyasztói szempontból kifogásolható kommunikációs formák pedig elkerülhetőek lehessenek, a cég a felhasználók körében reprezentatív felmérést készíttet. A kutatás a hazai online szállásfoglalási piac mellett a teljes magyarországi e-kereskedelmi piacok egészére vonatkozik.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A kutatásból kiderül majd, mit tartanak a felhasználók valóban sürgető és mit segítő üzenetnek

- mondta Szigetvári József. Az adatok elemzését követően az eredményeket nyilvánosságra hozzák. A szállásfoglaló portál továbbá egy ellenőrző jogi testületet alapít, melyben versenyjogász, reklámpszichológus és fogyasztóvédő közösen döntenek a marketingkommunikációs üzeneteik elbírálásáról.

A szabályos működéshez nemcsak nekünk, de a teljes szakmának szüksége van arra, hogy egyértelmű legyen: mit lehet és mit nem lehet tenni

- tette hozzá a vezérigazgató. A GVH jogsértést állapított meg ugyan, de bírság kiszabását nem látta megalapozottnak. Ugyanakkor előírta a vállalt kötelezettségek teljesítését. A portál elfogadja a döntést és végrehajtja a kötelezettségvállalásait.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. december 17. szerda
Lázár, Olimpia
51. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. december 16. 20:32