A spanyol fogyasztóvédelmi minisztérium közleménye szerint az Airbnb 65 122 hirdetése sértette meg a fogyasztóvédelmi szabályokat.
Két hosszú hétvége is közeleg a következő 1-2 hónapban, és szerencsére még nem késett el az, aki utazást szeretne szervezni ezekre a dátumokra. A magyarok körében különösen népszerű Ausztriába és Olaszországba is könnyű lesz jó áron eljutni, de más lehetőségeket is tartogat az ősz. Akár már a jövő évi kikapcsolódáson is érdemes lehet gondolkodni: bár a hazai utazók - az előre gondolkodó svédekkel és németekkel szemben - inkább a last minute lehetőségekre csapnak le, az early bird kedvezményekkel 40-50 százalékot is lehet spórolni a foglalásnál. Hogyan utaznak a magyarok, mennyire fontosak nekik az árak? És hogy lehet egyáltalán egyszerre minőségi és olcsó egy utazás?
Egyre több szervezet kínál vonzó utazási lehetőségeket a magyaroknak: változatos úticélok és programok foglalhatók már néhány kattintással, és nem is feltétlenül kell a pénztárca mélyére nyúlni. De hogyan lehet szinte fillérekért minőségi utazásokat kínálni? Többek között erre is választ kaptunk az Aldi Utazás által szervezett sajtóúton, ahol a magyarok utazási szokásairól is sok szó esett.Mi a saját márkás utazás?
Többször írtunk arról, hogy a saját márkás termékek megítélése jelentősen átalakult az elmúlt években: míg korábban a gyenge minőséggel azonosították, ma a legtöbben kifejezetten keresik őket jó ár-érték arányuk miatt. Azok mögött ugyanis többnyire megbízható nagyvállalatok állnak: általában ugyanazon a gyártósoron készül egy-egy áruházlánc saját márkás terméke, mint a nagy brandeké. Hasonlóan működik az Aldi utazási szolgáltatása is, amely tavaly ősszel indult Magyarországon: a diszkontlánc saját, Aldi Utazás márkanév alatt az osztrák Eurotours International termékeit kínálja a magyar piacon, rendkívül kedvező áron.
Kurunczi Anita, az Aldi Magyarország marketing és kommunikációs igazgatójaszerint a magyarországi bevezetés nagyon jól sikerült: már az első napoktól kezdve voltak foglalások, és azóta sok magyar megkedvelte a szolgáltatást.
- tette hozzá Andreas Hamorszky, az Eurotours International Aldi Utazásért felelős osztályvezetője.
Kiderült, hova utaznak a legtöbben
A diszkontlánc utazási szolgáltatása Ausztriában már 15, Németországban körülbelül 10 éve működik, így az évtizedes múlttal rendelkező koncepció biztos hátteret jelentett. Emellett azért is érkezett el tavaly a hazai bevezetés pillanata, mert kedvezően alakult a gazdasági helyzet, aminek köszönhetően élénkült a magyarok utazási kedve. Az elmúlt egy év tapasztalatai alapján hazánkban továbbra is előkelő helyen szerepel Ausztria, Olaszország és Horvátország az úticélok között, de szoros a verseny más, autóval könnyen megközelíthető helyszínekkel.
Horvátországban főleg a határhoz közeli területek keresettek, Ausztriában pedig Salzburg környéke, Karintia és a bécsi túrák kiemelten népszerűek.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A belföldi úticélokban szintén van fejlődési lehetőség: például a Balaton környékén, ahol egyelőre nehézséget jelent a nagyobb hotelek alacsony száma, nem kedvez ennek a célnak, a szálláshelyek bővítésére lenne szükség. Andreas Hamorszky azt is megemlítette, hogy az utazási szolgáltatás magyarországi bevezetésének első évfordulója alkalmából hamarosan új desztinációk válnak elérhetővé - ráadásul budapesti indulással.
A last minute ajánlatok rabjai
Az elmúlt egy év statisztikái jól rávilágítanak a magyarokat jellemző legfontosabb utazási szokásokra:
- A legtöbben 3-4 napra vagy egy hétre utaznak el, utóbbi főleg a főszezonban jellemző, a néhány napos utak pedig szétszóródnak az évben.
- A foglalások ötöde 1 hónapon belül, vagyis last minute érkezik
- A nyári utak last minute foglalása miatt a legnagyobb forgalom májusban volt
- Az utasok 16%-a köt biztosítást a foglalással együtt
A magyarok legkorábban februárban állnak neki a nyári foglalásoknak, tehát nálunk még nem hódítanak a nyugati országokban igen kedvelt early bird lehetőségek.
Érdemes tehát előre gondolkodni, mert rengeteget lehet spórolni, ha pedig egy utazási ajánlat megtetszik, akkor nem érdemes várni, mert hetente érkeznek az új ajánlatok, amelyek többsége legfeljebb két hétig elérhető - tanácsolták a szakértők.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








