Filléres utazások idén ősszel? Nem lehetetlen!

2018. szeptember 14. 10:00

Két hosszú hétvége is közeleg a következő 1-2 hónapban, és szerencsére még nem késett el az, aki utazást szeretne szervezni ezekre a dátumokra. A magyarok körében különösen népszerű Ausztriába és Olaszországba is könnyű lesz jó áron eljutni, de más lehetőségeket is tartogat az ősz. Akár már a jövő évi kikapcsolódáson is érdemes lehet gondolkodni: bár a hazai utazók - az előre gondolkodó svédekkel és németekkel szemben - inkább a last minute lehetőségekre csapnak le, az early bird kedvezményekkel 40-50 százalékot is lehet spórolni a foglalásnál. Hogyan utaznak a magyarok, mennyire fontosak nekik az árak? És hogy lehet egyáltalán egyszerre minőségi és olcsó egy utazás?

Egyre több szervezet kínál vonzó utazási lehetőségeket a magyaroknak: változatos úticélok és programok foglalhatók már néhány kattintással, és nem is feltétlenül kell a pénztárca mélyére nyúlni. De hogyan lehet szinte fillérekért minőségi utazásokat kínálni? Többek között erre is választ kaptunk az Aldi Utazás által szervezett sajtóúton, ahol a magyarok utazási szokásairól is sok szó esett.

Mi a saját márkás utazás?

Többször írtunk arról, hogy a saját márkás termékek megítélése jelentősen átalakult az elmúlt években: míg korábban a gyenge minőséggel azonosították, ma a legtöbben kifejezetten keresik őket jó ár-érték arányuk miatt. Azok mögött ugyanis többnyire megbízható nagyvállalatok állnak: általában ugyanazon a gyártósoron készül egy-egy áruházlánc saját márkás terméke, mint a nagy brandeké. Hasonlóan működik az Aldi utazási szolgáltatása is, amely tavaly ősszel indult Magyarországon: a diszkontlánc saját, Aldi Utazás márkanév alatt az osztrák Eurotours International termékeit kínálja a magyar piacon, rendkívül kedvező áron.

Kurunczi Anita, az Aldi Magyarország marketing és kommunikációs igazgatójaszerint a magyarországi bevezetés nagyon jól sikerült: már az első napoktól kezdve voltak foglalások, és azóta sok magyar megkedvelte a szolgáltatást.

Mivel az Eurotours International összesen 56 országban értékesít utazási szolgáltatásokat és évi 1,3 millió utast szolgál ki,  ennek az óriási mennyiségnek köszönhetően biztosítani tudjuk a lehető legjobb árat. A kínálatunkban a népszerű síterepek, városlátogatások, nyaralások, de akár még kalandtúrák is fellelhetőek, illetve az oldalon szállást (55 ezer hotelből) és repülőjegyet is lehet foglalni

- tette hozzá Andreas Hamorszky, az Eurotours International Aldi Utazásért felelős osztályvezetője.

Kiderült, hova utaznak a legtöbben

A diszkontlánc utazási szolgáltatása Ausztriában már 15, Németországban körülbelül 10 éve működik, így az évtizedes múlttal rendelkező koncepció biztos hátteret jelentett. Emellett azért is érkezett el tavaly a hazai bevezetés pillanata, mert kedvezően alakult a gazdasági helyzet, aminek köszönhetően élénkült a magyarok utazási kedve. Az elmúlt egy év tapasztalatai alapján hazánkban továbbra is előkelő helyen szerepel Ausztria, Olaszország és Horvátország az úticélok között, de szoros a verseny más, autóval könnyen megközelíthető helyszínekkel.


Horvátországban főleg a határhoz közeli területek keresettek, Ausztriában pedig Salzburg környéke, Karintia és a bécsi túrák kiemelten népszerűek.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Hamarosan bekerülhet a foglalható desztinációk közé a Kanári-szigetek, Görögország, Ciprus és ázsiai úticélok is, ami valószínűleg komoly löketet ad a hosszabb távú utazásoknak. Ausztriában például, ahol már régebb óta elérhető a szolgáltatás, hajóutakra vagy akár távol-keleti útra is nyugodt szívvel befizetnek az utazni vágyók.

A belföldi úticélokban szintén van fejlődési lehetőség: például a Balaton környékén, ahol egyelőre nehézséget jelent a nagyobb hotelek alacsony száma, nem kedvez ennek a célnak, a szálláshelyek bővítésére lenne szükség. Andreas Hamorszky azt is megemlítette, hogy az utazási szolgáltatás magyarországi bevezetésének első évfordulója alkalmából hamarosan új desztinációk válnak elérhetővé - ráadásul budapesti indulással.

A last minute ajánlatok rabjai

Az elmúlt egy év statisztikái jól rávilágítanak a magyarokat jellemző legfontosabb utazási szokásokra:

  • A legtöbben 3-4 napra vagy egy hétre utaznak el, utóbbi főleg a főszezonban jellemző, a néhány napos utak pedig szétszóródnak az évben.
  • A foglalások ötöde 1 hónapon belül, vagyis last minute érkezik
  • A nyári utak last minute foglalása miatt a legnagyobb forgalom májusban volt
  • Az utasok 16%-a köt biztosítást a foglalással együtt

A magyarok legkorábban februárban állnak neki a nyári foglalásoknak, tehát nálunk még nem hódítanak a nyugati országokban igen kedvelt early bird lehetőségek.

Várhatóan idővel hazánkat is eléri a trend, ami Svédországban és Németországban már annyira jelentős, hogy a legtöbben novemberben foglalják le a következő nyári utazásukat. Utóbbi mellett erős érv, hogy az early bird akciók akár 40-50%-os kedvezményt is jelenthetnek.

Érdemes tehát előre gondolkodni, mert rengeteget lehet spórolni, ha pedig egy utazási ajánlat megtetszik, akkor nem érdemes várni, mert hetente érkeznek az új ajánlatok, amelyek többsége legfeljebb két hétig elérhető - tanácsolták a szakértők.

NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 24. szerda
György
17. hét
Április 24.
A rendőrség napja
Április 24.
Zajvédelmi világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem