Sokan élnek az M1 regionális matrica kedvezményes lehetőségével, közel 23 ezer darab 2026-os e-matrica fogyott az első héten.
Óriási bírságot is eredményezhet, ha valaki illegális horgászati tevékenységet végez. Változnak a korábbi tarifák, a legalacsonyabb 10 ezer forint, a legmagasabb pedig akár 500 ezer forint is lehet.
A halászati törvényben meghatározott 50 ezer és 500 ezer forint közötti halgazdálkodási bírsághoz képest jóval alacsonyabb bírság-tételeket is tartalmaz az a rendelettervezet, amely szerdán került fel a kormány honlapjára. A halgazdálkodási és halvédelmi bírságról szóló rendelet megalkotására a parlament által tavaly elfogadott halászatitörvény hatalmazza fel a kormányt.

A tervezet a jogosulatlanul horgászóra 10-30 ezer forint bírságot ír elő, amennyiben nincs állami- vagy pedig turista horgászjegye. A területi jegy hiánya esetén 20-40 ezer, míg a fogási napló hiányáért 10 ezer forint a bírság. A halgazdálkodási hatóság előír egy határidőt, amelyen belül ha bemutatja a horgász az állami- illetve területi jegyét, akkor mellőzi a hatóság a bírság kiszabását. Ugyancsak megúszható a bírság, ha a fogási naplóba - az ellenőrzés időpontjáig - kötelezően rögzítendő halat nem tartotta meg a horgász. A jogosulatlanul halászó személy magasabb bírságra számíthat: az állami halászjegy hiánya 50 ezer, a területi jegy hiánya 30 ezer forint bírságba kerül. A fogási napló hiányáért itt is 10 ezer forint a bírság.
Jóval nagyobb bírság-tételek is szerepelnek a tervezetben. Így például aki engedély nélkül, vagy pedig az engedélytől eltérően használt elektromos eszköz bírsága 500 ezer forint. Ugyanennyi jár a mérgező- vagy kábító hatású- illetve robbanóanyag alkalmazásáért. A sorhoroggal, csapóhoroggal vagy hurokvetéssel történő halfogás bírsága 100-500 ezer forint.
A halgazdálkodási hatóság több szempontot mérlegelve határozza meg a konkrét tarifát, ahol a bírságra keretet határoz meg a tervezet. Ilyen szempont például a kifogott hal mennyisége, a halállomány veszélyeztetésének a mértéke, valamint az a tény, hogy a bírságolandó személy hányszor vétett korábban a halgazdálkodás és a halvédelem ellen.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








