Jövőre vezetheti be önvezető rendszerét Európában a Tesla. A cég még nem kapta meg az engedélyeket az FSD európai és kínai bevezetésére, Elon Musk korábban...
Egy nemrégiben elkészült brit tanulmány szerint az üzemanyagnyelő luxus sportkocsik korának vége, s bár a tehetősek továbbra is tíz-, sok esetben 100 milliókat költenek saját személygépkocsikra, sok esetben egyedi tervezésű autókra, a sportkocsik gyártói csakis akkor maradhatnak versenyképesek, ha képesek lesznek megfelelni az egyre környezettudatosabb vásárlói körnek.
A Ferrari, a Lamborghini és a Mercedes mérnökei is egyetértenek abban, hogy a szén-monoxid csökkentése csak a fogyasztás javításán keresztül érhető el, ehhez viszont mindenképpen szükség van a sportkocsik könnyítésére.
A Ferrari tervező mérnöke az elektromos fékekben és a karosszéria szűkítésében látja a szén-monoxid emisszió csökkentésének zálogát, ezek a megoldások ugyanis a jelenlegi csúcsmodellt adó, Enzonál 15 százalékkal könnyebb autót eredményeznek.
A Lamborghini mérnökei nem elégedtek meg a Ferrari által alkalmazott megoldással, sőt úgy vélekedtek, hogy mindenképpen szükség van egy duális rendszer kifejlesztésére, akár azon az áron is, hogy ehhez két különböző motorra lesz szükség. Ennek segítségével egy egyszerű kapcsoló használatával növelhetné a vezető az autó teljesítményét.
A Mercedes a karbon-szálas autókban látja a sikeres jövő zálogát, amely egyrészt akár 20 százalékos súlymegtakarítást adhat, másrészről azonban eleget tud tenni az utas-biztonsággal kapcsolatos, növekvő követelményeknek.
Vannak azonban, akik még ennél is tovább mentek és nagyteljesítményű villanymotorok alkalmazásával próbálnak teljesen zöld megoldást teremteni a sportkocsikat kedvelők számára is. Így az amerikai Lotus, a Tesla Motors-zal együttműködve, egy új modell fejlesztésén dolgozik. A tervek szerint az új modell négy másodperc alatt gyorsul majd 100 kilométer per órás sebességre, végsebessége pedig 210 kilométer/óra körül alakul.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 18 990 380 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 139 249 forintos törlesztővel fel lehet venni a K&H Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az UniCredit Banknál szintén 6,54% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál 6,89%, az OTP Banknál pedig 7,84%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A közeljövőben a piacon várhatóan több elektromos sportkocsi is megjelenik majd, a környezettudatos vásárlóknak azonban még mélyebben a zsebükbe kell majd nyúlniuk, a villanymotorral üzemelő luxusautók ugyanis várhatóan közel 7,5 millió forinttal kerülnek majd többe mint a jelenleg is piacon lévő, benzines társaik.
Már látszik a brutális fordulat az időjárásban: pulcsikat, esernyőket elő, kemény lesz, ami ránk vár
Vasárnap napos, gomolyfelhős idő várható, helyenként záporesővel. A hőmérséklet 29 és 34 fok között alakul, de hétfőtől nyugat felől csapadék érkezik, enyhülést hozva.
Van, aki meztelenül, törölközőbe csavarva kényelmetlenül érzi magát, míg szintetikus anyagból készült fürdőruhában beülni a gőzbe több okból sem szerencsés.
A Fekete pont című film kampánya hatalmas sikert aratott a Brancs közösségi finanszírozási platformon, amely minden előzetes várakozást felülmúlt.
A legkisebbek számára is érthetővé és elérhetővé tenné a tudományt a korábban a NASA-ban is dolgozó Hargitai Henrik bolygó- és felszínalaktan-kutató.
72 csapat regisztrált arra a befektetői pitch versenyre, amelynek döntőjét augusztus 3-án rendezik Budapesten a IV. Mindset Meetup keretében.
-
Rohamosan csökken a hazai borfogyasztás, de a szakértőknek van megoldásuk a helyzetre
A klímaváltozás sem könnyíti meg a borászatok dolgát.