A Szerencsejáték Zrt. az Ötöslottóra építve különleges nyereményjátékot hirdet meg 2025 végére.
Magyar vagy külföldi zenét hallgatnak többet a magyarok? Kik a legnépszerűbb nemzetközi és magyar előadók a digitális streamingplatformokon itthon és külföldön, melyek a leghallgatottabb dalok globálisan és Magyarországon? A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) által készített kutatás elsőként ad átfogó képet a magyarországi digitális zenefogyasztás legfontosabb trendjeiről.
Az onlineplatformok.hu oldalán közzétett tanulmányban a kutatók a Spotify-ról és a YouTube-ról letöltött, a 2019. február 7-i és 2023. március 2-ai közötti heti top100 dalt tartalmazó listák – a globális és magyar listák, illetve a közép-kelet európai és nagyobb magyar diaszpórával rendelkező országok listái – elemzéseire alapozva tettek megállapításokat. E szerint a Spotify-on 2022 második negyedévétől kezdve több magyar zenét streameltek a hallgatók, mint külföldit. A YouTube-on pedig az egész vizsgált időszakban a magyar lejátszási mennyiségekből volt több a magyar listákon.
A vizsgált időszakban az összes lejátszási mennyiség alapján összeállított top20 leghallgatottabb előadó listája a YouTube-on kizárólag magyar előadókból állt össze. Bár a magyar számok kiugróak, maga a tendencia nem magyar sajátosság, illeszkedik az úgynevezett glokalizáció, azaz helyi digitális tartalmak felé fordulás trendjéhez.
A zenék terjedésében ma már meghatározó a vizuális média és a platformközi interakciók. A jelenleg legfontosabb ilyen platform a TikTok, ami ugyan elsődlegesen nem zenei felület, de a zenei tartalmak ott befutott karrierje rendkívül nagy hatással van a két vezető zenei platformon való hallgatottságára. Az úgynevezett TikTok-trendekre azért érdemes figyelni, mert egyre több esetben éppen az áll egy dal vagy előadó – a két vezető zenei platformon való – felívelése mögött, hogy a tiktokos közönség felkapja a dal egy részletét, majd ezt követően az egész dalt meghallgatni kívánók a Spotify-ra vagy a YouTube-ra mennek tovább.
A legtöbbet streamelt előadó Magyarországon: Azahriah
A legnépszerűbb előadó Magyarországon a 21 éves, Azahriah néven zenélő énekes-dalszerző, Baukó Attila. A Magyarországon legtöbbet streamelt magyar előadó nem azonos az összességében (azaz Magyarországon kívül is) legtöbbet streamelt magyar előadóval. Ez az előadó Nateki, akinek a valódi személyazonossága nem ismert, de legnépszerűbb száma, a PLAYAMANÉ-val közös „MIDNIGHT” a Spotify-on eddig (2023 júniusáig) több mint 170 millió streamet halmozott fel, valamint a YouTube-on 43 millió megtekintést. Nateki havi hallgatóinak száma a Spotify-on meghaladja a 3,6 milliót.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A legtöbbet streamelt „külföldi” előadó a YouTube-on az erdélyi Bagossy Brothers Company zenekar. Ez a zenekar nemcsak azzal lóg ki a top előadók sorából, hogy nem hiphopot, hanem a jelenlegi trendek szerint a fősodorból kiszoruló pop-rockot játszik, hanem azzal is, hogy nem magyarországi, hanem erdélyi előadó. A zenekar főleg a YouTube-on vált nagyon népszerűvé a vizsgált időszakban. Bár az „Olyan Ő” című számuk kivételesen nagy karriert futott be, korántsem egyszámos zenekarról beszélünk: hiszen abban is rekorderek, hogy „külföldiként” a legtöbb, összesen 22 egyedi dallal kerültek fel a listákra.
Vallott a 2025-ös X-Faktor győztese: erre költi 36 milliós nyereményét a raktárosként dolgozó Belano
Belano megnyerte az idei X-Faktort, és a győzelemmel járó 36 millió forintos nyereményét nem luxusra, hanem tudatosan a zenei karrierjére fordítja.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








