Az éjszakai leállás nemcsak a weboldalakat, hanem az SMS-es fogadást és a mobilappokat is érinti.
Magyar vagy külföldi zenét hallgatnak többet a magyarok? Kik a legnépszerűbb nemzetközi és magyar előadók a digitális streamingplatformokon itthon és külföldön, melyek a leghallgatottabb dalok globálisan és Magyarországon? A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) által készített kutatás elsőként ad átfogó képet a magyarországi digitális zenefogyasztás legfontosabb trendjeiről.
Az onlineplatformok.hu oldalán közzétett tanulmányban a kutatók a Spotify-ról és a YouTube-ról letöltött, a 2019. február 7-i és 2023. március 2-ai közötti heti top100 dalt tartalmazó listák – a globális és magyar listák, illetve a közép-kelet európai és nagyobb magyar diaszpórával rendelkező országok listái – elemzéseire alapozva tettek megállapításokat. E szerint a Spotify-on 2022 második negyedévétől kezdve több magyar zenét streameltek a hallgatók, mint külföldit. A YouTube-on pedig az egész vizsgált időszakban a magyar lejátszási mennyiségekből volt több a magyar listákon.
A vizsgált időszakban az összes lejátszási mennyiség alapján összeállított top20 leghallgatottabb előadó listája a YouTube-on kizárólag magyar előadókból állt össze. Bár a magyar számok kiugróak, maga a tendencia nem magyar sajátosság, illeszkedik az úgynevezett glokalizáció, azaz helyi digitális tartalmak felé fordulás trendjéhez.
A zenék terjedésében ma már meghatározó a vizuális média és a platformközi interakciók. A jelenleg legfontosabb ilyen platform a TikTok, ami ugyan elsődlegesen nem zenei felület, de a zenei tartalmak ott befutott karrierje rendkívül nagy hatással van a két vezető zenei platformon való hallgatottságára. Az úgynevezett TikTok-trendekre azért érdemes figyelni, mert egyre több esetben éppen az áll egy dal vagy előadó – a két vezető zenei platformon való – felívelése mögött, hogy a tiktokos közönség felkapja a dal egy részletét, majd ezt követően az egész dalt meghallgatni kívánók a Spotify-ra vagy a YouTube-ra mennek tovább.
A legtöbbet streamelt előadó Magyarországon: Azahriah
A legnépszerűbb előadó Magyarországon a 21 éves, Azahriah néven zenélő énekes-dalszerző, Baukó Attila. A Magyarországon legtöbbet streamelt magyar előadó nem azonos az összességében (azaz Magyarországon kívül is) legtöbbet streamelt magyar előadóval. Ez az előadó Nateki, akinek a valódi személyazonossága nem ismert, de legnépszerűbb száma, a PLAYAMANÉ-val közös „MIDNIGHT” a Spotify-on eddig (2023 júniusáig) több mint 170 millió streamet halmozott fel, valamint a YouTube-on 43 millió megtekintést. Nateki havi hallgatóinak száma a Spotify-on meghaladja a 3,6 milliót.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A legtöbbet streamelt „külföldi” előadó a YouTube-on az erdélyi Bagossy Brothers Company zenekar. Ez a zenekar nemcsak azzal lóg ki a top előadók sorából, hogy nem hiphopot, hanem a jelenlegi trendek szerint a fősodorból kiszoruló pop-rockot játszik, hanem azzal is, hogy nem magyarországi, hanem erdélyi előadó. A zenekar főleg a YouTube-on vált nagyon népszerűvé a vizsgált időszakban. Bár az „Olyan Ő” című számuk kivételesen nagy karriert futott be, korántsem egyszámos zenekarról beszélünk: hiszen abban is rekorderek, hogy „külföldiként” a legtöbb, összesen 22 egyedi dallal kerültek fel a listákra.
Vallott a 2025-ös X-Faktor győztese: erre költi 36 milliós nyereményét a raktárosként dolgozó Belano
Belano megnyerte az idei X-Faktort, és a győzelemmel járó 36 millió forintos nyereményét nem luxusra, hanem tudatosan a zenei karrierjére fordítja.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








