Egy 2008-ban devizaalapú autóhitelt felvevő ügyfél nyert a Merkantil Bank ellen a mosonmagyaróvári bíróságon.
Az elmúlt években a pandémia hatására jelentősen megnőtt a családi házak iránti kereslet. Az Otthon Centrum agglomerációs piacot elemző összesítése szerint egy év alatt minden járásában kétszámjegyű árszintemelkedés után, további 30-40 százalékkal nőttek az árak.
A budapesti és a megyei jogú városokban tapasztalt jelentős áremelkedés az agglomerációs lakáspiacot sem kerülte el - ez derült ki az első félévet összegző statisztikákból. A használt házak négyzetméterára a 96 agglomerációs településen 539 ezer forintra nőtt, ami 28%-kal magasabb, mint a tavalyi évi átlag. Az idén értékesített használt családi házak adatai alapján egy négyzetméterre vetítve a Budakeszi járásban található települések voltak a legdrágábbak: Nagykovácsiban és Telkiben közel millió forint volt egy négyzetméter, melyet Üröm, Solymár és Budaörs követett 750 ezer forint körüli négyzetméterárral.
Nyugat és Észak drágább
Általában a Budapesthez közelebbi településeken magasabbak az árak, ezen belül a főváros északi és nyugati szektorban fekvő települései számítanak a legdrágábbnak, míg a délkeleti szektor városai a legkedvezőbb árfekvésűek. Így például Gyálon mindössze 283 ezer, Gyömrőn 389 ezer forint volt az átlagos négyzetméterár, míg távolabbi agglomrációs települések közül Üllőn 370 ezer, –ismertette Soóki-Tóth Gábor, az Otthon Centrum elemzési vezetője az első félév adatait.A használt házak négyzetméterára a Budakeszi járásban Budakeszin és Budaörsön volt a legmagasabb, átlagosan 662 ezer forint. Nem sokkal maradt el Szentendre és térsége 656 ezer forinttal, valamint Pilisvörösvár és Solymár a maga 630 ezer forintos négyzetméterenkénti átlagértékével.
Megduplázódtak az agglomerációs árak
Az utóbbi években az agglomerációban az árak megduplázódtak; aki mégis olcsóbb ingatlant keres, az leginkább a délkeleti szektorban járhat sikerrel. Az Otthon Centrum adatai szerint pillanatnyilag Monor térsége a legolcsóbb, átlagosan 417 ezer forintos négyzetméterárral. A fővároshoz közeledve azonban az árak már a fél millió forintot közelítik. Az agglomeráció minden járásában kétszámjegyű áremelkedést tapasztalt a felmérést végző cég.
A legtöbb településen 30-40 százalékos az áremelkedés a tavalyi átlagárhoz képest, a csúcstartó a relatíve olcsóbb Gödöllő lett, 40 százalékos drágulással.A használt lakások iránt mérsékeltebb kereslet mutatkozott az agglomerációban, de a lakások ára jellemzően itt is kétszámjegyű növekedést mutatott: az átlagosan 705 ezer forintos négyzetméterár 20%-kal magasabb a 2021. évi értéknél. A félmilliós fajlagos ár megszokottá vált idén, de a népszerűbb városokban, például Dunakeszin vagy Szentendrén már a 800 ezer forintos négyzetméterár tekinthető átlagosnak, míg a kicsit kedvezőbb árú Szigetszentmiklóson is 630 ezer forint volt az átlagár.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







