Vegyes képet mutat az építőipar teljesítménye 2025 októberében a Központi Statisztikai Hivatal friss adatai alapján.
Ezért érnek ezek a házak 20-50 százalékkal többet, mint a simák: óriási lehet kaszálni rajtuk
A csaknem nulla energiaigényű (BB energetikai besorolású) otthonok több mint 50 százalékkal érnek többet a hasonló adottságú, de a legrosszabb energiahatékonyságú osztályba (JJ) tartozó épületeknél; az átlagos energiaigényű családi házaknál ez az értéknövekedés várhatóan 20 százalékos - közölte a Magyar Energiahatékonysági Intézet (MEHI) csütörtökön.
Az intézet a Központi Statisztikai Hivatal (KSH), a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) és a Lechner Tudásközpont adatbázisainak összekapcsolásával azt vizsgálta, hogyan változik a lakóingatlanok értéke energiahatékonysági besorolásuk függvényében. A kutatásban 8000 családi házat elemeztek. Megállapították egyebek között, hogy a jó energiakategóriájú családi házak ára 15-20 százalékkal magasabb az "átlagos" kategóriában szereplő ingatlanokhoz képest.
A MEHI szerint a kutatás eredményei igazolják, hogy a korszerűsítési felújítás árnövekedést eredményez. Rámutattak: minél magasabb a helyi lakáspiaci árszínvonal, annál vonzóbbak az energiahatékonysági beruházások a várható értéknövekedés szempontjából is. Ahol viszont alacsonyak a piaci árak, a felújítás költségei könnyen meghaladhatják a várható értéknövekedés összegét. Ezért az alacsonyabb ingatlanárú területeken kiegészítő ösztönzők vagy támogatások hiányában az energiahatékonysági beruházások végrehajtása elmaradhat - veti fel a MEHI.
A kutatás során kiderült: az alapvető trendek megegyeznek a községek, megyeszékhelyek és városok esetén, a jó energiahatékonyságú épületek ára magasabb, de az átlagostól az alacsonyabb energetikai tulajdonságokkal rendelkező épületek felé haladva már nem mutatható ki további árcsökkenés.
Budapest azonban kivétel, ugyanis itt az ingatlan fekvése nagyobb szerepet játszik az árban, így a régebben beépült, magas presztízsű területek ingatlanai akkor is drágábbak, ha energetikai minőségük nem megfelelő.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








