Az ukrán államfő szerint a háborús helyzet és a biztonsági kockázatok lehetetlenné teszik a demokratikus választások megtartását.
Az online vásárlások forgalma egy évtizedes távlatban közel 20-szorosára nőtt, és a koronavírus-járvány ennek még nagyobb lökést adhat. Bár az online térben elérhető banki szolgáltatások alapos információbiztonsági háttérrel működnek, a digitalizáció - így az online bankolás és fizetés - térnyerése nyomán egyre több kiberbűnöző is felbukkan az interneten, ezért a felhasználók oldalán is fokozott óvatosságra van szükség.
Kevés olyan mutató van, amely egy évtizedes távlatban közel 20-szoros növekedésről árulkodik, és továbbra is hónapról hónapra két számjegyű bővülést mutat. A kiskereskedelmen belül az online forgalomra viszont igaz ez. Egész pontosan a KSH adatai szerint a csomagküldő és internetes forgalom 2009-ben épphogy megközelítette a 40 milliárd forintot, 2019-ben pedig már közel 750 milliárd felett járt. Tehát 1800 százalékos emelkedést ért el, vagyis a korábbi közel 20-szorosára bővült a forgalom.
Február végén indult el Magyarországon az első nagy felvásárlási láz a járvány miatt, így 2020 februárjában a csomagküldő és internetes forgalom megközelítette a 64 milliárd forintot, ez pedig több mint 30 százalékos növekedésnek felel meg éves szinten és több mint a triplája a 2016-os februári szintnek. Az egyik leglátványosabban növekedő piacról van szó tehát, az online vásárlások ráadásul komoly lökést kaptak a koronavírus-járványhoz köthető intézkedések miatt.
A K&H-nál például az aktív mobilbankos ügyfelek száma - vagyis azok, akik havonta legalább egyszer belépnek a felületre -idén januárban és februárban is több mint 33 százalékkal nőtt éves összevetésben, ráadásul tavaly januárban és februárban még az egy évvel korábbi szinthez képest is 60 százalékos volt a növekedés.
Sokan vannak
A K&H ifjúsági indexe azt vizsgálta, hogy a 19-29 éves korosztály tagjai milyen "viszonyban" vannak az online vásárlással. Ahogy a 2019 novemberi adatok mutatják, az online vásárlás egyébként is emelkedőn volt, ennek adhat további, jelentős növekedést a jelenlegi vírushelyzet. A kutatás szerint ugyanis a megkérdezett fiatalok túlnyomó része - 96 százaléka - már vásárolt az interneten keresztül, ez növekedést jelent a korábbi szinthez képest, a 2016-os felmérésben ugyanis 89 százalékukra volt ez igaz. A 26-29 évesek között pedig gyakorlatilag nincs olyan, aki ne vásárolt volna már a neten. Ezzel párhuzamosan jelentősen, 26-ról 37 százalékra nőtt azoknak az aránya, akik gyakran vásárolnak az interneten keresztül.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A neten vásárló fiatalok 79 százaléka "járt" már valamelyik magyarországi webáruházban, ami szintén növekedést jelent, 2016-ban ugyanis 72 százalékos volt ez az arány. Számottevően nőtt a külföldi webboltok népszerűsége, 2019-ben a fiatalok 52 százaléka vásárolt tőlük, három évvel korábban csak 34 százalékuknál volt erre példa. A kutatásból az is kiderült, hogy a fiatalok számára a magyar webáruházakban a műszaki cikkek és mobiltelefonok jelentik a slágert, 72 százalék vásárol ilyen termékeket. Második helyen szerepelnek a ruhák, cipők és divatcikkek 56 százalékkal, a harmadikon pedig a könyvek, filmek, zenék 38 százalékkal.
Online biztonság
"A kutatásból is jól látszik, hogy emelkedő pályán vannak az online vásárlások. Nagyon fontos, - és a mostani időszakban még inkább elengedhetetlen -, hogy a mindennapokban magabiztosan mozogjunk az online térben, tudjuk például, hogy milyen adatokat adhatunk meg, milyen webshopokban bízhatunk, hogyan használjuk az azonnali átutalást vagy mire figyeljünk fizetésnél. A bankok nagyon alapos biztonsági rendszeren keresztül biztosítják az online bankoláshoz szükséges feltételeket, a felhasználók részéről azonban így is indokolt az óvatosság, mert a digitalizáció térnyerése nyomán egyre több bűnöző is felbukkan az interneten" - emelte ki Patonai István.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








