Az online vásárlások során gyakori a túlméretezett csomagolás használata, ami jelentős környezeti terhet jelent.
Mától nem szállít iskolai büféknek a Coca Cola magyarországi hálózata magas cukortartalmú üdítőt - írja a Napi.hu. Egyelőre bizonytalan, hogy az "üdítő lépést" követik-e az édességgyártó cégek.
Októbertől nem szállít iskolai büféknek a Coca Cola magyarországi hálózata magas cukortartalmú üdítőt. A lépés ugyan váratlannak tűnik, ám úgy tűnik, nincs szó egy újabb szigorítást-korlátozást megelőző döntésről, csupán arról, hogy teljesíteni akarnak egy közel egy évvel ezelőtt életbe lépett népegészségügyi előírást - bár ez nem rájuk, hanem a forgalmazókra, vagyis a büfésekre ró kötelezettséget.
Ezek szerint a szeszes ital és dohányárú mellett - amit úgy "értelemszerűen" nem lehet iskolai büfékben diákoknak árulni - a magas cukor és só tartalmú termékeket, így elsősorban csokikat, csipszeket és üdítők egy részét sem lehet(ne) forgalmazni az iskolákban. Bár az idézett 20/2012 es EMMI rendelet tavaly szeptembertől vezette be a szigorításokat, ennek betartása, illetve ellenőrzése érdekében nem sok történt. Ebben vélhetően része van annak is, hogy értesüléseink szerint komoly büntetésekre eddig nem volt példa. Így a büfések nem érezték a retorzió "előszelét".
Az amerikai óriás italgyártó magyarországi lépése nem tekinthető egyedinek, hiszen az elmúlt napokban elterjedt hírek szerint az önkéntes korlátozásnak több más italgyártó is eleget tesz, annál is inkább, mert a büfé üzemeltetőknek lehetőségük van arra, hogy az egészségtelennek minősített termékeket nagykereskedőknél szerezzék be - és lényegében zavartalanul tovább árusítsák.
Egyelőre bizonytalan, hogy az "üdítő lépést" követik-e az édességgyártó cégek. Ez utóbbiak választékában is vannak ugyanis olyan alacsony kakaó - és magas cukor - tartalmú termékek, amelyek szintén a csipszadó hatálya alá tartoznak, vagyis egészségtelennek minősülnek.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ledöbbentek a méhészek az idei tavaszon
- Veteránautós esemény jön Esztergomban
- Nem mindennapi világbajnokságot rendeznek idén Szegeden
- Óriási pusztítást végeztek a hódok a Hármas-Körösnél
- A nyugat-antarktiszi jégtakaró számára még van remény – tanulmány
- BL negyeddöntőt játszik ma a Telekom Veszprém kézilabda csapata - sport a tévében