A lakosság majdnem kétharmada kevesebb, mint 50 ezer forintot költ a karácsonyra, és több mint felük takarékoskodással vagy akár kölcsönből fedezi az év végi kiadásokat.
Mától nem szállít iskolai büféknek a Coca Cola magyarországi hálózata magas cukortartalmú üdítőt - írja a Napi.hu. Egyelőre bizonytalan, hogy az "üdítő lépést" követik-e az édességgyártó cégek.
Októbertől nem szállít iskolai büféknek a Coca Cola magyarországi hálózata magas cukortartalmú üdítőt. A lépés ugyan váratlannak tűnik, ám úgy tűnik, nincs szó egy újabb szigorítást-korlátozást megelőző döntésről, csupán arról, hogy teljesíteni akarnak egy közel egy évvel ezelőtt életbe lépett népegészségügyi előírást - bár ez nem rájuk, hanem a forgalmazókra, vagyis a büfésekre ró kötelezettséget.
Ezek szerint a szeszes ital és dohányárú mellett - amit úgy "értelemszerűen" nem lehet iskolai büfékben diákoknak árulni - a magas cukor és só tartalmú termékeket, így elsősorban csokikat, csipszeket és üdítők egy részét sem lehet(ne) forgalmazni az iskolákban. Bár az idézett 20/2012 es EMMI rendelet tavaly szeptembertől vezette be a szigorításokat, ennek betartása, illetve ellenőrzése érdekében nem sok történt. Ebben vélhetően része van annak is, hogy értesüléseink szerint komoly büntetésekre eddig nem volt példa. Így a büfések nem érezték a retorzió "előszelét".
Az amerikai óriás italgyártó magyarországi lépése nem tekinthető egyedinek, hiszen az elmúlt napokban elterjedt hírek szerint az önkéntes korlátozásnak több más italgyártó is eleget tesz, annál is inkább, mert a büfé üzemeltetőknek lehetőségük van arra, hogy az egészségtelennek minősített termékeket nagykereskedőknél szerezzék be - és lényegében zavartalanul tovább árusítsák.
Egyelőre bizonytalan, hogy az "üdítő lépést" követik-e az édességgyártó cégek. Ez utóbbiak választékában is vannak ugyanis olyan alacsony kakaó - és magas cukor - tartalmú termékek, amelyek szintén a csipszadó hatálya alá tartoznak, vagyis egészségtelennek minősülnek.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Mire használnád a lakástakarék-megtakarításodat?
Milyen szempontok fontosak egy megtakarítás kiválasztásánál?
-
Karácsonyi bevásárlás? Nézzük, milyen akciók lesznek a Lidlben
Az áruházlánc akciós kínálata az ünnepi menüre fókuszál.
-
Így védheted ki a legdurvább pénzügyi átveréseket: az OTP Bank szakértője válaszol
Bényi Mónikát, a Csaláskezelési osztály vezetőjét kérdeztük.
-
Felújítanál vagy vásárolnál a lakástakarékodból?
Mire költenéd a lakásszámládat?
-
Végre fellélegezhetnek a kisvállalkozók? Ez vár rájuk 2025-ben
Az OTP Bank elemzői mérsékelt javulást várnak.
-
Netes vásárlásokhoz is tökéletes választás a Mastercard Gold betéti kártya (x)
Akár online vennénk koncertjegyet karácsonyi meglepetésként, akár egy hagyományos boltban szereznénk be az ajándékokat, a Mastercard Gold betéti kártya mindkét esetben kéznél van.
-
Az ASUS újdonsága tökéletes üzleti partnered lesz (x)
A munkaerőpiac digitalizációjának gyors ütemében a mesterséges intelligencia megjelenése új korszakot nyitott.