A korábbi tendenciákhoz hasonlóan idén is az ingyenes hirdetések voltak a legkeresettebbek a használtpiacon, de nagy értékű áruk is szép számmal találtak gazdára.
Mától nem szállít iskolai büféknek a Coca Cola magyarországi hálózata magas cukortartalmú üdítőt - írja a Napi.hu. Egyelőre bizonytalan, hogy az "üdítő lépést" követik-e az édességgyártó cégek.
Októbertől nem szállít iskolai büféknek a Coca Cola magyarországi hálózata magas cukortartalmú üdítőt. A lépés ugyan váratlannak tűnik, ám úgy tűnik, nincs szó egy újabb szigorítást-korlátozást megelőző döntésről, csupán arról, hogy teljesíteni akarnak egy közel egy évvel ezelőtt életbe lépett népegészségügyi előírást - bár ez nem rájuk, hanem a forgalmazókra, vagyis a büfésekre ró kötelezettséget.
Ezek szerint a szeszes ital és dohányárú mellett - amit úgy "értelemszerűen" nem lehet iskolai büfékben diákoknak árulni - a magas cukor és só tartalmú termékeket, így elsősorban csokikat, csipszeket és üdítők egy részét sem lehet(ne) forgalmazni az iskolákban. Bár az idézett 20/2012 es EMMI rendelet tavaly szeptembertől vezette be a szigorításokat, ennek betartása, illetve ellenőrzése érdekében nem sok történt. Ebben vélhetően része van annak is, hogy értesüléseink szerint komoly büntetésekre eddig nem volt példa. Így a büfések nem érezték a retorzió "előszelét".
Az amerikai óriás italgyártó magyarországi lépése nem tekinthető egyedinek, hiszen az elmúlt napokban elterjedt hírek szerint az önkéntes korlátozásnak több más italgyártó is eleget tesz, annál is inkább, mert a büfé üzemeltetőknek lehetőségük van arra, hogy az egészségtelennek minősített termékeket nagykereskedőknél szerezzék be - és lényegében zavartalanul tovább árusítsák.
Egyelőre bizonytalan, hogy az "üdítő lépést" követik-e az édességgyártó cégek. Ez utóbbiak választékában is vannak ugyanis olyan alacsony kakaó - és magas cukor - tartalmú termékek, amelyek szintén a csipszadó hatálya alá tartoznak, vagyis egészségtelennek minősülnek.
Tavaszi szünet 2026: mikor lesz és meddig tart a húsvéti szünet? Itt az összes iskolai szünet dátuma
Mikor lesz pontosan a tavaszi szünet, mikor lesz a húsvét 2026-ban? Mutatjuk, hogyan alakul a további iskolai szünetek rendje a 2025/2026-os tanév során.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








