A francia munkaügyi bíróság 60 millió eurós kifizetésre kötelezte a Paris Saint-Germaint Kylian Mbappé javára elmaradt fizetés és bónuszok miatt.
Tízből négy diák dolgozik a nyári szünetben, és mivel lassan vége a tanévnek, a cégek elkezdték meghirdetni a nyári diákállásokat. Nagy erőkkel toborozza a Penny Market is a fiatalokat, az is kiderült, mekkora órabért fizet nekik.
A nyári szünetben még több diák dolgozik, mint tanév közben, ami a kereskedelem számára is nagy segítség, így a nyári szabadságolásokat is könnyebben meg tudják oldani. Emellett a szektorban tapasztalható munkaerőhiányt is enyhíthetik, még ha csak időszakosan is. A Penny Market szórólapon toborozza a passzív és aktív nappali tagozatos hallgatókat.
A tanulói jogviszonnyal rendelkezők fizetése is adóköteles, 15 százalék személyi jövedelemadót le kell vonnia a munkáltatónak. Ha diákszervezeten, vagy iskolaszövetkezeten keresztül vállal munkát a hallgató, vagy 16 évesnél idősebb tanuló, akkor csak az szja-t vonják le tőle, ha viszont munkaviszonyban, vagy bármilyen megbízási jogviszonyba kerül a céggel, akkor ugyanazok a járulékok terhelik a bérét, mint bárki másnak.
Mivel a Penny iskolaszervezeten keresztül hirdette meg a diákállásokat, így az ott dolgozó fiatalok béréből csak a 15 százalékot vonják le. Így nettó 637-1117 forintot lehet megkeresni a diszkontláncnál óránként.

Korábbi lapértesülések szerint ma már a 16 évnél idősebb diákoknak csaknem a 40 százaléka dolgozik tanulmányai mellett, a nyári időszakban pedig két-háromszoros túljelentkezés is van diákmunkára, mikozben a tanév közben tízből két állás betöltetlen marad. A Magyarországi Diákvállalkozások Országos Érdekképviseleti Szövetségének elnöke szerint viszont még a nyári diákmunka területén is tapasztalható munkaerőhiány, szerinte ennek az egyik fő oka, hogy a hallgató is kevesebb: míg 2007-ben 470 ezren tanultak a felsőoktatásban, addig jelenleg csak 290 ezren.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








