8 °C Budapest
Corvin Mátyás király portréja 1000 forintos bankjegyen

Hivatalossá vált a 2025-ös minimálbér, garantált bérminimum összege: ennyi pénzzel számolhatsz

2024. december 13. 08:31 2 perc

2025-től jelentősen emelkedik a minimálbér és a garantált bérminimum: a kormány új rendelete alapján a legalacsonyabb havi bér 290 800 forint, míg a középfokú végzettséghez kötött munkakörökben a garantált bérminimum 348 800 forint lesz. Az intézkedés célja a munkavállalók életszínvonalának javítása és az uniós irányelvekhez való igazodás.

A Kormány 394/2024. (XII. 12.) rendeletében határozott az új minimálbér és garantált bérminimum összegéről, amely 2025. január 1-jétől lép hatályba. A döntés értelmében jelentős emelkedés várható mindkét bérkategóriában, követve az Európai Unió irányelveit - olvasható a friss Magyar Közlönyben.

A teljes munkaidőben foglalkoztatott munkavállalók minimálbére 2025-től az alábbiak szerint alakul:

  • Havi bér: 290 800 forint
  • Heti bér: 66 860 forint
  • Napi bér: 13 380 forint
  • Órabér: 1 672 forint

Azokban a munkakörökben, amelyek legalább középfokú végzettséget vagy szakképzettséget igényelnek, a garantált bérminimum szintén emelkedik:

  • Havi bér: 348 800 forint
  • Heti bér: 80 190 forint
  • Napi bér: 16 040 forint
  • Órabér: 2 005 forint

Teljesítménybérezés esetén is a meghatározott minimálbér és garantált bérminimum az irányadó. Részmunkaidőben foglalkoztatott munkavállalóknál az arányosítás szabályai szerint kerül megállapításra a bér, figyelembe véve a napi munkaidő hosszát.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

A rendelet összhangban áll az Európai Unió 2022/2041-es irányelvével, amely a megfelelő minimálbérek biztosítására irányul az EU tagállamaiban. Az új szabályozást 2025. január 1-jétől kell alkalmazni, és első alkalommal a 2025. januári bérek megállapításánál lép érvénybe.

 

Címlapkép: Getty Images

Jelentem Mégsem
0 HOZZÁSZÓLÁS
Csak bejelentkezett felhasználó szólhat hozzá. Belépés itt!
A kommentkezelési szabályzatot itt találod.
Még nincsenek hozzászólások. Legyél te az első!
NEKED AJÁNLJUK
HR BLOGGER
hrdoktor  |  2026.11.03 13:57
Sok nő retteg a változókor beköszöntétől, pedig, ha tudjuk, mi és miért történik ekkor a női szervez...
laskainelli  |  2026.10.26 12:08
Legtöbben azt gondolják, hogy a pillangó a gyomorban, a vibrálás a levegőben, ha pittyen a telefon,...
coachco  |  2026.10.07 22:03
Csapvizet isztok? Miért? Miért nem? [...] Bővebben!
legacykft  |  2026.09.08 18:54
Két évvel ezelőtt kezdtem el a szociodráma csoportvezető-asszisztensi képzést. Szerettem volna valam...
kovacstunde  |  2025.11.15 08:00
Pár nappal ezelőtt Gabi barátnőmmel beszélgettünk, éppen ennek a cikknek a gondolataival voltam elfo...
NAPTÁR
Tovább
2026. november 13. péntek
Szilvia
46. hét
November 13.
A magyar nyelv napja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
AI & Digital Transformation 2026
AI-forradalom és agentic AI trend. November 26.
Deep Tech 2026
Technológia. Tudomány. Üzlet. November 18.
Vállalkozói Klub 2026
Új korszak, új lehetőségek. Ingyenes regisztráció!
HR (R)EVOLUTION 2026
Az ősz kiemelt HR rendezvénye november 17-én.
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2026. november 13. 07:01