A Fülöp-szigetekről érkező munkavállalók gyakran hamis ígéretek alapján döntenek az utazás mellett.
Az Európai Uniónak szorgalmaznia kellene a négynapos munkahét bevezetését, különösen a munkaerőhiánnyal küzdő ágazatokban. Ez minden bizonnyal nem csak a munkavállalók, de a cégek számára is előnyör lehetne, mivel a rövidített munkahét bevezetése megoldaná a munkaerőhiányt is.
Az Európai Uniónak szorgalmaznia kellene a négynapos munkahét bevezetését, különösen a munkaerőhiánnyal küzdő ágazatokban - mondta Nicolas Schmit, a foglalkoztatásért és szociális jogokért felelős uniós biztos a Lusa című lapnak adott interjújában. "A fiatal generációknak van egy bizonyos elképzelésük a munka és a magánélet közötti egyensúlyról. Én nyitott vagyok erre" - jelentette ki. Nicolas Schmit szerint vannak olyan ágazatok, melyek nehezebben tudják bevonzani a friss munkaerőt, a négynapos munkahét pedig nekik is segítene - írta meg a HR Portál.
"Az EU számára a legnagyobb probléma nem a munkanélküliség, hanem a munkaerőhiány. Valóban, sok ágazat kétségbeesetten keres munkavállalókat, de nem találnak, mert az emberek nem akarnak ott dolgozni, vagy nem rendelkeznek a megfelelő képzettséggel" - tette hozzá. A biztos megjegyezte, hogy "nincs közös álláspont" az EU-ban a rövidített munkahétről. "Úgy gondolom, hogy ez a szociális partnerek közötti megállapodásokkal jön létre."
A cikkben szó esik egy portugál államilag támogatott, a négynapos munkahétre átállást segítő projektről. 99 cég kezdte el, azaz végezte el az előkészületeket. Márciusban az első szakasz végeztével mindössze 46-an jelezték, hogy folytatják a második szakasszal ősszel, ami a megvalósítás lesz. A maradók zöme 10 fő vagy az alatti vállalkozás (többségében tanácsadói, műszaki, tudományos, oktatási profilúak) összesen öt vállalat alkalmaz 1000 főnél több munkavállalót.
Magyarországon több cég is elkezdett már kísérletezni a négy napos munkahéttel, egy friss felmérés szerint pedig a hazai vállalatok nagyjából harmada megfontolná a rövidebb munkahét bevezetését. A felmérésből az is kiderült, hogy a mérhető hatékonyság a fő mozgatórugója ezeknek az ilyen jellegű HR újításoknak.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Újabb drámai részletek a németországi buszbaleset ügyében
- Itt a pápa húsvéti szertartásainak menetrendje
- MBH Bank: 345,3 milliárd forint korrigált adózás előtti eredmény 2023-ban
- Megemelik a kecskeméti Mercedes-gyár dolgozóinak a fizetését
- Halálra gázolták a Magyar Közút egyik munkatársát
- Kerülje el az M1-est ha a fővárosba tart!