33 °C Budapest
Kiderült, megszerettük a home office-t, de mire elég ez a jövőben?

Kiderült, megszerettük a home office-t, de mire elég ez a jövőben?

2020. május 19. 20:10

Rugalmasan alkalmazkodott az otthoni munkavégzéshez a megkérdezettek többsége, amiben a technikai feltételek és az új online megoldások játszottak döntő szerepet. Kétséges azonban, hogy megreformálja-e a home office a munkavégzési szokásokat, a munkavállalók várakozásai a jövőre vonatkozóan ugyanis eltérőek. Mindemellett megváltoztak a médiafogyasztási szokások is - derül ki egy friss véleményfelméréséből.

A május elején futó felmérés eredménye szerint minden harmadik kitöltőnek teljesen új helyzetet teremtett az otthonról való munkavégzés. A többség már korábban is dolgozott home officeban, de a jelenleginél kisebb mértékben. A válaszadók négyötöde ugyanis most heti öt napon át ül az otthoni irodában.

Megszerettük a home office-t

A home office előnyei között magasan a közlekedésen megspórolt időt említették a legtöbben (87%), második helyre a rugalmasabb munkabeosztás (60%) futott be. Több mint a kitöltők fele (55%) szerint az otthoni munkakörnyezet csendesebb és nyugalmasabb, mint az iroda. A vélemények alapján az otthonról történő munkavégzés végül olyan előnyökben is tetten érhető, mint a csökkenő környezeti terhelés, vagy a házimunka könnyebb beiktatása a napirendbe. Másik oldalról a home office árnyoldalai közé pont a magánélet és a munka közti határvonal elmosódását, az elszigeteltséget, vagy éppen a kevésbé hatékony információáramlást sorolták a válaszadók. 

Arról, hogy a home office összességében elnyerte az érintettek tetszését, mi sem tanúskodik jobban, mint hogy a járvány hatásaként a legtöbben, tízből négyen arra számítanak: a munkáltatók jobban megfontolják a jövőben a nagyobb arányú használatát. Sőt, minden negyedik válaszadó kifejezetten szeretné, ha a járványt követően is lenne lehetősége otthonról dolgozni. Ugyanakkor a válaszadók közel 77%-a - úgy gondolja, hogy a munkahelyéből és pozíciójából fakadóan nem megoldható számára az otthoni munkavégzés.

Kongó irodaházak?

Eltérőek a munkavállalók várakozásai a jövőre nézve és megoszlanak a vélemények azzal kapcsolatban, hogy a home office mennyire reformálja meg a hazai munkavégzést. Egyesek a folyamatok automatizációjának lehetőségében hisznek, mások a visszatérésig felgyülemlett munkától félnek. Volt, aki tömegiszonytól tart a közlekedési eszközökön, vagy éppen több beszélgetős időt szeretne a kollégáival ezután. Egyetértés volt abban, hogy a munkáltatók remélhetőleg rájönnek: a munkavégzés hatékonysága nem az irodában töltött időtől függ.

A vezetők között is vannak, akik a korábbinál több home office-t engedélyeznének ezután és kongó fővárosi irodaházakat vízionálnak jövőre. De emellett más szemszögből is nézik a jelenlegi folyamatokat: az online megbeszélések kultúráját erősítenék, egyesek pedig Budapest "vízfejűségének" megszűnését remélik a home office terjedésétől.
Mobilissá váló munkavállalók

A felmérést kitöltők 90%-a laptopról internetezik, 85% okostelefont is használ e célra, míg az asztali gépek aránya 15%, alig több, mint a táblagépeké. A home office egyértelmű nyertese a korábban szinte ismeretlen Zoom, ami a Microsoft Teams-szel egyenértékű eredményt ért el a felhasználás tekintetében, a válaszadók harmada használja. Kicsivel kevesebben alkalmazzák munkájukhoz a Skype-ot és a Hangouts-ot, magáncélra pedig a Facetime és Viber a legnépszerűbb.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 6 százalékos THM-el, és havi 106 085 forintos törlesztővel fel lehet venni a Raiffeisen Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,42% a THM; a K&H Banknál 6,43%; az Erste  Banknál 6,67%,  a MagNet Banknál pedig 6,8%; míg az UniCredit Banknál 6,9%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni a Sopron Bank, a Takarékbank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Mindent (is) fogyasztunk!

A kitöltők szokásai alapján elmondható, hogy a médiafogyasztás összességében növekedett. A megkérdezett médiatípusokat együttesen átlagosan a kitöltők 15%-a fogyasztja kevésbé, azonban 51%-uk a médiumokat együttesen átlagosan a korábbiakhoz hasonló mennyiségben fogyasztja, míg a kitöltők 34%-a együttesen összesen gyakrabban fogyaszt valamilyen médiafelületet a home office-ban kialakult élethelyzetváltozások miatt is. Az otthoni szórakozásban és a kütyükorszakban nem meglepő eredmény, hogy az online médiafogyasztás nőtt legdrasztikusabban, a kitöltők több mint fele ugyanis a social platformokat, az online streaming megoldásokat bújja gyakrabban, de a hagyományos online böngészés is 59%-os növekedéssel bírt a kitöltők között. Különösen kiemelkedő, hogy a nyomtatott sajtótermékek esetén a legmagasabb azok aránya (majdnem 70%), akik ugyanannyi újságot vesznek kézbe, mint a vírusi előtti időkben. 

"A legtöbb médiatermék megszűnés, illetve ideiglenes szüneteltetés a nyomtatott sajtó esetén realizálódott az elmúlt időszakban érthetően ezek terjesztési módja, helyzet adta gyártási nehézségei, vagy akár a jelen helyzetben irreleváns programtartalma okán.

Ezért is tekinthető kifejezetten pozitívnak ez az eredmény." - mondta Hidvégi Krisztina, a Lounge Group médiaigazgatója, aki hozzátette: "A rádió esetén is kiemelkedő, hogy összesen a kitöltők 30%-a hallgat kevesebbszer rádiót - valószínűsíthetően a drive-time rádiózási időszakok elmaradásával - azonban a megváltozott, rádiózási időket megnyirbáló élethelyzetekben, a kitöltőknek még így is több, mint 60%-a nem változtatott rádiózási szokásain, sőt, majd 10%-uknak ugyan más receptív élethelyzetben, de megnövekedett a rádióhallgatási szokása. Érdekes tehát az az ellentmondásos helyzet, amelyben a megváltozott élethelyzetünkben mindent (is) fogyasztunk, vágyjuk a kikapcsoló, híréhségünket kielégítő vagy szórakoztató médiumok jelenlétét, mégis a gazdasági következményben csökken a költés ezen a piacon is."

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
HR BLOGGER
hrdoktor  |  2022.07.04 06:03
Itt a nyár, sokan terveznek hosszabb-rövidebb utazást, pihenést, amely néhány dolgot szem előtt tart...
vezetoi-coaching  |  2022.06.30 10:32
  2x2=5. Meghülyültem? Lehet… lehet, hogy én vagyok az egyetlen (egyik…), aki szembe halad az aut...
perfekt  |  2022.06.30 09:56
A 310/2021 (VI.7.) Kormányrendelet alapján az alkalmazottak nélküli önfoglalkoztatók egy egyszeri 21...
legacykft  |  2022.06.24 17:47
Legutóbbi blogbejegyzésem végén megfogalmazódott bennem az a remény, hogy mivel a legtöbb időt önmag...
hrbonbon  |  2022.06.24 10:21
          Simonyi Judit ügyvezető igazgató beszámolója Az AIMS INTERNATIONAL 2022. június 14-1...
Csendes gyilkostól rettegnek a magyarok: van ok a félelemre, a génjeinkben lapulhat a kór

A szorongás nem alaptalan, hiszen Magyarország évek óta rosszul szerepel a rákkal kapcsolatos halálozási listákon.

Elképesztő, mire szórják a magyarok a pénzt: úgy vesszük ezeket, mint a cukrot

Akár esküvő, akár születésnap, a magyarok imádnak ajándékozni. Ajándékot pedig egyre többen online vásárolnának.

Hatalmas pénzek röpködnek a magyar Kickstarteren: mutatjuk a legnagyobb dobásokat

Az alig egy hónapja indult első hazai közösségi piactéren már meg is vannak az első sikeres projektek.

Csúnyán elintézheti a magyarok megtakarításait a válság: így még kijátszhatod az inflációt

A pénzügyi szakértők most elmondták, milyen tippekkel spórolhatunk.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. július 4. hétfő
Ulrik
27. hét
KONFERENCIA
Tovább
Külföldi piacra lépés 2022
Ingyenes online konferencia hazai kkv-nak!
EZT OLVASTAD MÁR?