Növekvő forgalomban emelkedett a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) részvényindexe a héten.
Továbbra is jóval nagyobb ütemet diktál a magyar lízingpiac, mint az európai. A múlt évben az európai piacon az új szerződések összege 3,1 százalékkal nőtt, szemben a magyarországi 7 százalékos többlettel - közölte a Magyar Lízingszövetség. Bár a koronavírus-járvány negatív hatásai mind az európai, mind a magyar lízingcégeknek kihívást jelent, de a társaságok készen állnak a gazdasági újraindítására, vagyis arra, hogy rugalmas finanszírozási konstrukciókkal hozzájáruljanak a különböző beruházásokhoz, fejlesztésekhez.
Növekedést ért el 2019-ben az európai lízingpiac. Összesen 357 milliárd euró értékben kötöttek új szerződést a Magyar Lízingszövetséggel is együttműködő Leaseurope-hoz tartózó lízingcégek, ami 3,1 százalékos, igaz, lassuló emelkedésnek felel meg 2018-hoz képest. A Leaseurope előzetes - nem teljes körű adatai - szerint a járműfinanszírozás területén 3 százalékkal 236 milliárd euróra nőtt az új ügyletek értéke, az eszközfinanszírozás esetén pedig 2,8 százalékos növekedéssel 105 milliárd euró fölé nőtt.
A magyar piac az európai előtt - mi történt a régióban?
A teljes európai lízingpiacon belül a különböző országokban eltérő volt a növekedés mértéke.
- kommentálta a Leaseurope adatait Tóth Zoltán, a Magyar Lízingszövetség főtitkára. Az európai porondon kiemelkedő növekedés ért el az ausztriai lízingpiac, ahol az új szerződések értéke megközelítette a 8,6 milliárd eurót, vagyis több mint 12 százalékos volt az éves növekedés. A régión belül a cseh lízingpiacon 4,5 százalékkal több mint 4 milliárd euróra, Szlovákiában 6,1 százalékkal 2,5 milliárd euróra nőtt a finanszírozott összeg. Ezzel szemben Lengyelországban 6 százalékkal 18,1 milliárd euróra csökkent az új üzletek volumene.
Készen állnak a lízingcégek
Jurgita Bucyte, a Leaseurope szenior tanácsadója az európai lízingpiac idei teljesítményéről azt mondta: a 2020-as évre eleve lassabb gazdasági növekedésre lehetett számítani az európai gazdaságban, a koronavírus-járvány pedig világszerte, így Európában is kihívást jelent.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Emellett a járvány hosszabb távú hatása aggodalomra adhat okot. Ugyanakkor a lízingcégek - ahogy a korábbi krízisidőszakok idején - most is törekszenek arra, hogy a finanszírozói oldalon kulcsszerepet vállaljanak a gazdaság újraindításában, különösen a kis- és középvállalkozások fejlődésében.
- mondta Tóth Zoltán. Fontos szerepet kaphat ebben a magyar jegybank kedvezményes hitelprogramja az NHP Hajrá!. Hozzátéve, hogy a lízingkonstrukciók a korábbi NHP programokban is igen népszerűek voltak. Tavaly január óta az NHP Fixben például összesen 466 milliárd forintnyi forrásra kötöttek szerződést a különböző cégek, a lízingkonstrukciók részesedése pedig 44 százalékos volt, vagyis a teljes összeg közel fele köthető hozzájuk.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








