A három éve tartó stagnálás után 2025-ben lassú kilábalás kezdődhet a német gazdaságban, az érdemi fellendülés azonban csak később jöhet.
Továbbra is jóval nagyobb ütemet diktál a magyar lízingpiac, mint az európai. A múlt évben az európai piacon az új szerződések összege 3,1 százalékkal nőtt, szemben a magyarországi 7 százalékos többlettel - közölte a Magyar Lízingszövetség. Bár a koronavírus-járvány negatív hatásai mind az európai, mind a magyar lízingcégeknek kihívást jelent, de a társaságok készen állnak a gazdasági újraindítására, vagyis arra, hogy rugalmas finanszírozási konstrukciókkal hozzájáruljanak a különböző beruházásokhoz, fejlesztésekhez.
Növekedést ért el 2019-ben az európai lízingpiac. Összesen 357 milliárd euró értékben kötöttek új szerződést a Magyar Lízingszövetséggel is együttműködő Leaseurope-hoz tartózó lízingcégek, ami 3,1 százalékos, igaz, lassuló emelkedésnek felel meg 2018-hoz képest. A Leaseurope előzetes - nem teljes körű adatai - szerint a járműfinanszírozás területén 3 százalékkal 236 milliárd euróra nőtt az új ügyletek értéke, az eszközfinanszírozás esetén pedig 2,8 százalékos növekedéssel 105 milliárd euró fölé nőtt.
A magyar piac az európai előtt - mi történt a régióban?
A teljes európai lízingpiacon belül a különböző országokban eltérő volt a növekedés mértéke.
- kommentálta a Leaseurope adatait Tóth Zoltán, a Magyar Lízingszövetség főtitkára. Az európai porondon kiemelkedő növekedés ért el az ausztriai lízingpiac, ahol az új szerződések értéke megközelítette a 8,6 milliárd eurót, vagyis több mint 12 százalékos volt az éves növekedés. A régión belül a cseh lízingpiacon 4,5 százalékkal több mint 4 milliárd euróra, Szlovákiában 6,1 százalékkal 2,5 milliárd euróra nőtt a finanszírozott összeg. Ezzel szemben Lengyelországban 6 százalékkal 18,1 milliárd euróra csökkent az új üzletek volumene.
Készen állnak a lízingcégek
Jurgita Bucyte, a Leaseurope szenior tanácsadója az európai lízingpiac idei teljesítményéről azt mondta: a 2020-as évre eleve lassabb gazdasági növekedésre lehetett számítani az európai gazdaságban, a koronavírus-járvány pedig világszerte, így Európában is kihívást jelent.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Emellett a járvány hosszabb távú hatása aggodalomra adhat okot. Ugyanakkor a lízingcégek - ahogy a korábbi krízisidőszakok idején - most is törekszenek arra, hogy a finanszírozói oldalon kulcsszerepet vállaljanak a gazdaság újraindításában, különösen a kis- és középvállalkozások fejlődésében.
- mondta Tóth Zoltán. Fontos szerepet kaphat ebben a magyar jegybank kedvezményes hitelprogramja az NHP Hajrá!. Hozzátéve, hogy a lízingkonstrukciók a korábbi NHP programokban is igen népszerűek voltak. Tavaly január óta az NHP Fixben például összesen 466 milliárd forintnyi forrásra kötöttek szerződést a különböző cégek, a lízingkonstrukciók részesedése pedig 44 százalékos volt, vagyis a teljes összeg közel fele köthető hozzájuk.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








