Az elmúlt időszakban ismét a figyelem középpontjába került az arany, mint jegybanki tartalékeszköz,
Az MNB összesen 65 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a Magyar Cetelemre, a Cofidisre és a Providentre, egyebek közt a hiteldíj jogsértő feltüntetése, az ügyfélszerződés megkötése előtti, s az azt követő időszakos tájékoztatási hiányosságok, illetve a panaszkezelés problémái miatt.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) fogyasztóvédelmi vizsgálatot folytatott le a lakossági fogyasztási hitelezésre specializálódott intézményeknél. A vizsgálat megállapította: mindhárom piaci szereplő több esetben szabálytalanul járt el pénzügyi termékeiket népszerűsítő kereskedelmi kommunikációja során, mert nem megfelelő módon tüntették fel a hitelhez tartozó teljes hiteldíj mutató (THM) mértékét. A vizsgált hirdetések több alkalommal jelentek meg a médiában, s más kommunikációs csatornákon.
A jegybank azt is észlelte, hogy a piaci szereplők hitelközvetítő ügynökei többször hiányosan vagy egyáltalán nem tájékoztatták a fogyasztókat a szerződés megkötése előtt az adott hitel kondícióiról, az azzal kapcsolatos jogaikról, többek között az elállás lehetőségéről. Jogszabálysértés gyanúját veti fel, hogy egyes hitelközvetítők szóbeli tájékoztatásuk során nem mindig jelezték a fogyasztóknak, hogy az általuk kínált termék árát (áru)hitellel kell megfizetniük, illetve nem tértek ki a hitelhez kapcsolódó, - a fogyasztókkal aláíratott - tájékozatók és szerződéses dokumentumok tartalmára sem. Az ügynökök több esetben nem adtak jogszabályszerű részletes tájékoztatást a fogyasztók által igényelt konstrukciók (például áruvásárlási hitel, hitelkártya) pontos kondícióiról, s az igénybevétel feltételeiről. Ezzel kihasználták a fogyasztók esetleges tájékozatlanságát, kiszolgáltatott helyzetét.
Az MNB vizsgálata azt is megállapította, hogy a piaci szereplők nem minden esetben tartották be a Központi Hitelinformációs Rendszerrel kapcsolatos szabályokat, valamint a panaszkezelésre és az egyéb tájékoztatási kötelezettségre vonatkozó rendelkezéseket.
A Cetelem, a Cofidis és a Provident által kínált pénzügyi termékek (jellemzően nyújtott kis összegű, rövid lejáratú, fedezet nélküli lakossági fogyasztási célú kölcsönök) értékesítése során kiemelten fontos, hogy a kölcsön nyújtásakor, a szerződés megkötése előtt a pénzügyi intézmények részletesen tájékoztassák a fogyasztókat. A jegybank így folyamatosan figyelemmel kíséri e pénzügyi szervezetek és hitelközvetítőik tevékenységét és a fogyasztók tájékoztatásával kapcsolatos gyakorlatát.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Az újságírókat sem kíméli az ukrajnai háború
- BKK: vasárnap kezdődik a fővárosi tavaszi nagytakarítás
- Műszaki információk szivárogtak ki az iPhone 16-ról
- Újabb csalási trükkre figyelmeztet a Telekom
- Szokatlan hiba miatt hívják vissza a Tesla új gyöngyszemét
- Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani