A Magyar Nemzeti Bank közzétette legújabb hitelezési felmérésének eredményeit. A 2010 júliusában végzett kutatás megállapítja: bár a bankok egyre több nehéz helyzetbe kerülő adós hitelét ütemezik át, számos esetben már ez sem segít.
Az MNB 7 évvel ezelőtt indította el kérdőíves felmérését, mellyel a magyarországi kereskedelmi bankok hitelezési gyakorlatát vizsgálja. A most publikált jelentés a 2010 júliusában végzett megkereséseken alapul: egyrészt a 2010. II. negyedévére visszatekintő, másrészt a 2010. II. félévére előretekintő banki várakozásokat tükrözi.
A lakossági szegmensben, főleg a devizalapú, szabad felhasználású és lakáscélú jelzáloghiteleknél a bankok szigorították a hitelezési feltételeiket. A hitelintézetek - hasonlóan az I. negyedévhez - 2010. II. negyedévében is azt érzékelték, hogy nőtt az érdeklődés a forintalapú lakáscélú hitelek iránt.
A hitelezési aktivitás mellett fontos szempont a fizetési nehézséggel küzdő hitelesek helyzete. A felmérés szerint a II. negyedévben tovább nőtt az átstrukturált hitelek aránya. A lakossági szegmensben 5,2%-ról 6,1%-ra. Emellett azonban a sikertelen átütemezések részaránya is tovább emelkedett: az átstrukturálásokat követően fizetési késedelembe esők aránya a háztartási szegmensben az I. negyedévi 20%-ról 25%-ra ugrott.
Az idő múlásával az átütemezéskor nyújtott, alacsony törlesztésű időszakok lejárnak, ami a törlesztőrészletek nagymértékű emelkedéséhez vezet. A magasabb adósságszolgálatot számos ügyfél, mivel jövedelmi helyzete nem javult jelentősen, nem tudja teljesíteni. Az átstrukturálások sikerességét a makrogazdasági környezet érzékelhető javulása, ill. a munkahelyek számának, valamint a háztartási jövedelmeknek az emelkedése növelhetné.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








