A hátrányos helyzetű területeken megállíthatatlanul terjed az uzsorázás. Vannak olyan országrészek, ahol az alacsony jövedelmek és az értéktelen ingatlanok miatt szinte lehetetlen a hitelfelvétel. Nincs ez másképp tőlünk nyugatabbra sem, becslések szerint Nagy-Britanniában például 165 ezer családot tartanak a markukban az uzsorások, ezért kampányt indítottak a főleg szegény családokat fenyegető jelenség visszaszorítása érdekében.
A brit versenyhivatal is csatlakozott az "Állítsuk meg az uzsorahiteleket!" kampányhoz, melynek keretében a gyors készpénzkölcsönök veszélyeire hívják fel az emberek figyelmét. A ajánlatok első ránézésre kecsegtetőnek tűnnek az anyagi nehézségekkel küzdő családoknak, akik viszont gyorsan adósságcsapdába és mélyszegénységbe kerülhetnek.
Az uzsorások sok esetben biztosítékot sem kérnek és papír sem születik a kölcsönökről, de amikor a tartozások behajtására kerül a sor, akkor az erőszak alkalmazásától sem riadnak vissza. A kampány során egy videó is segíti az embereket abban, hogy megértsék, az uzsorahitel soha sem lehet jó megoldás, továbbá országszerte mintegy 200 ezer szórólapot terjesztenek és plakátokat ragasztanak ki, leginkább a veszélyeztetett területeken (Skócia, Észak-Anglia).
Becslések szerint az uzsorások körülbelül 165 ezer brit családot tartanak a markukban, akik többsége mára félelemben él és retteg a behajtástól. A hátrányos területeken élők hivatalos úton történő kölcsönhöz jutása szinte lehetetlen, ezért fordulnak a hitelcápákhoz.
A versenyhivatal fogyasztási hitelekért felelős vezetője szerint nem kell félni az adósoknak, mivel jogsértést az uzsorások követtek el. Ezért egy segélyvonalon a bajba jutottak jelentkezését várják, mivel van megoldás a problémájukra. Eddig több mint 11 ezren jelentkeztek, akiknek az összes tartozása meghaladta a 30 millió fontot. Az eljárások során eddig egymillió font készpénzt foglaltak le, az uzsorások közül pedig sokan rács mögé kerültek.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Kerülje el az M1-est ha a fővárosba tart!
- Lázár János állta a szavát: húsvétkor és éjjel áll a gigaprojekt
- Ügyészségi beszámoló: tanúként hallgatták meg szerdán Varga Juditot
- Kiemelik a hullámsírból az emberiség történetének „legértékesebb kincsét” – videó
- Vlagyimir Putyin: Oroszország nem tervez támadást egyetlen NATO-ország ellen sem
- Menekültügyi jelentés: már számos nyugati országban felismerték a helyzet tarthatatlanságát