Évi több száz milliárd forint kárt okoznak a cégtemetőkbe juttatott társaságok. Valószínűleg több tucat vállalkozás, de ügyvédek is élnek abból, hogy fizetésképtelen, adósságot felhalmozó cégeket vásárolnak fel és tesznek elérhetetlenné.
Több tucat olyan társaság lehet Magyarországon, amely abból él, hogy cégeket tüntet el: a tulajdonosok olyan vállalkozásokat vásárolnak meg, amelyek jelentős tartozást halmoztak fel a szállítóikkal és akár az adóhatósággal szemben. A vétel kifejezetten azért történik, hogy a hitelezők ne tudják többé elérni a cégek vezetését. Papíron teljesen szabályos és törvényes az ügy, hiszen bármilyen társaságot el lehet adni.
Valójában azonban csak cégjogi szempontból történik szabályszerű átruházás, ténylegesen az eladó fizet azért, hogy megszabadulhasson problémás cégétől. A nem hivatalos "megszabadulási díj" általában a tartozás tíz százaléka. Az új tulajdonosnak persze esze ágában sincs rendezni a cég ügyeit, csak "tárolja" a társaságokat, adott esetben több tucatot, kirívó esetben azonban akár több százat is.
A statisztikák szerint egy-egy eltüntetett társaság átlagosan 40-50 millió forint ki nem fizetett tartozást hagy maga után - volt példa arra is, hogy gigantikus, akár 700 milliós kintlévőséggel tűntek el cégek.
Az eltemetett társaságok számát nehéz megbecsülni. Az első félévben ötezer adószámot függesztett fel az adóhatóság, ám ennél jóval nagyobb az a kör, amely eddig a pontig még nem jutott el. Akár 15-20 ezer is lehet az ügyeskedéssel eltüntetett cégek száma. Ez azt jelenti, hogy több száz milliárd forint is kihullhat évente a gazdaságból a hátrahagyott adósságok és tartozások miatt.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








