Várhatóan azt követően sem lesz kevesebb a cégeltűnés, hogy szeptembertől hatályba lép a módosított gazdasági és csődtörvény. A jogszabályváltozás nyomán 5 évre eltilthatók lesznek azok a cégvezetők, akik a felszámolási eljárás során nem fizetik ki hitelezőiket, de ez csak egy külön, az akár több tízmillió forintot bukó hitelező által kezdeményezett perben jogerősen elmarasztalt cégvezetőkre alkalmazható - mondta Csorbai Hajnalka, a céginformációs rendszert üzemeltető Opten Kft. stratégiai igazgatója.
A gazdasági perek gyakran évekig elhúzódnak, időközben pedig maga a hitelező is fizetésképtelenné válhat. A törvény szerint a vagyonkimentő és a hitelezők kielégítését meghiúsító cégvezetők felelősségének megállapítására a felszámoló úgynevezett megállapítási, illetve ő és a hitelezők a követelések megfizetésére marasztalási pereket indíthatnak, amelyekben vagyoni biztosíték is kérhető. A bíróság által megállapított biztosíték teljesítéséért pedig már a cég többségi befolyással bíró tagjának is felelnie kell kezesként.
Az Opten felszámolási listáját vezető személyhez jelenleg mintegy 200 vállalkozás köthető (több igencsak beszédes nevű: Agyő, Finitó vagy Lúzer Kft.), ezek 50 %-át már felszámolták. A listavezető 2008 óta Sokasara kezdetű cégnévvel is alapít, pontosabban átvesz már működő cégeket. Az online elérhető cégbírósági adatok szerint jelenleg 52 cég van Sokasara néven bejelentve, közülük 43 áll felszámolási eljárás alatt.
A Sokasara-cégek tulajdonosa jelenleg szabályosan alapít, illetve jegyeztet be változást vállalkozásaira akár egy óra alatt a cégbíróságon - állítja az igazgató, aki szerint a cégalapítás felett szorosabb állami kontrollra lenne szükség akár úgy is, hogy automatikusan eltilthatók legyenek néhány évre az alapítástól azok, akik korábban felszámolás alá került vállalkozást vezettek.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








