Több mint 850 millió forint adózás-előtti eredménnyel zárta a 2007-es esztendőt a Fundamenta-Lakáskassza Zrt. Ez közel kétszeresen haladja meg a 2007-es terveket, és több mint négyszeresen a 2006 végi tényleges eredményt - mondta el a mai sajtótájékoztatóján Gergely Károly, a Fundamenta-Lakáskassza Zrt. elnök-vezérigazgatója.
Mindez elsősorban az elmúlt évek jelentős értékesítési sikereinek köszönhető, amely mostantól már megmutatkozik az eredmény-kimutatásban is.
Az eredménynövekedés magával hozta a hatékonysági mutatók számottevő javulását. Az adózás előtti eredményre vetített ROE (tőkearányos megtérülés) 20,3 százalék lett (2006-ban 5,5 százalék volt), míg a CIR (cost income ratio) 83 százalék (2006: 94,5 százalék). Mindkét mutató esetében további javulás várható.
Egy év alatt 143 500 új szerződés született (naptári naponként átlagban 393 darab) mintegy 307 milliárd forint értékben. Ez 12,3 százalékos javulás a darabszámot, és 7,3 százalékos növekedés a szerződéses összeget tekintve. Az egy szerződésre eső összeg tavaly 2,14 millió forint volt (2006 végén pedig 2,23 millió forint).
A Fundamenta tavaly év végén 535 ezer betétszerződést kezelt (Növekedés: 11,7 százalék.) 936 milliárd forint szerződéses összeg értékben (Növekedés: 26,2 százalék.).
A betétállomány 129,4 milliárd forintra nőtt, vagyis 32,7 százalékkal múlja felül a 2006 végén kezelt betétösszeget.
A hitelezett ügyfelek száma 44 ezer fő, akik közel 15 milliárd forint összegű hitelt vettek igénybe.
A Fundamenta Személyi Bankár hálózat tavaly is mintegy 55 milliárd forint értékben közvetített jelzáloghiteleket. Ezzel megtartotta meghatározó piaci szerepét ebben a szegmensben. A Fundamenta-hitelkártyákból tavaly 20 ezer darabot sikerült értékesíteni, biztosításból pedig 5 700 darabot. Az értékesítési sikerek a hatékonyan működő és folyamatosan bővülő Fundamenta Személyi Bankár értékesítési hálózatnak köszönhető. Az aktív üzletkötők létszámát a Fundamenta a tervek szerint a 2007-es 1400 főről 2008 végére 1700 főre növeli.
A Fundamenta hálózatának különlegessége, hogy bankszerűbb folyamatokat épít be a tevékenységébe, mint más hasonló ügynökségek.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az év során két új lakás-takarékpénztári szerződéssel kombinált lakáshitel terméket vezetett be a Fundamenta az MKB Bankkal és az Inter-Európa Bankkal (jelenleg CIB Bank) közösen.
Az internetes értékesítési felület (on-line szerződéskötési lehetőség a Fundamenta honlapján és az origo.hu oldalon) mellett elindult három új internetes fejlesztés is.
Az új Fundamenta e-LTP-t (Fund@menta ON-LINE) szolgáltatás keretében már a lakás-takarékpénztár ügyfelek is intézhetik bankügyeik egy részét az interneten keresztül. E mellett a Fundamenta Személyi Bankár hálózatban az értékesítést támogató és az ügyfélkiszolgálás javítását célzó e-Bankár programot, valamint a hasonló e-LAK projektet is elindította a társaság, ez utóbbit partnerbankjaival közösen.
Az online értékesítésben a 2006-os 849 millió után tavaly 1751 millió forint szerződéses összegben született üzlet.
Jelentős ütemben nőtt a partnerértékesítés is, az első öt legnagyobb partner sorrendben az Erste Bank, az MKB Bank, a Magyar Posta, az UniCredit Bank és a Generali Biztosító. A partnercégek tavaly összesen 104,65 milliárd forint értékben kötöttek Fundamenta lakás-takarék szerződést, amely 27,9 százalékkal múlja fölül a 2006-os esztendő eredményét. Ezzel a partnerek a 2007-es üzletek 34 százalékát hozták, szerződéses összegben számítva.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Különleges orosz trófeát ejtett Ukrajna – képek, videó
- Visszalép Vitézy Dávid javára Brenner Koloman
- Szijjártó Péter: a BAT 60 milliárd forintos beruházása 450 új munkahelyet teremt
- Hatnapos munkahét vár a Samsung vezetőire
- Saját választási törvényt fogadott el a boszniai Szerb Köztársaság
- Korrupt boncmestereket kapcsoltak le a rendőrök