Előfordulhat veled is, hogy ellopják, vagy elhagyod valahol a bankkártyád. Ilyenkor először kétségbeesünk, de ezután mi a teendő?
Az első, és legfontosabb dolog a kártya letiltása. Ezt meg lehet tenni telefonon és személyesen is. Azonban ez a legtöbb esetben költségekkel jár, amely bankonként és kártyatípusonként természetesen változó. Kilenc bank költségeit hasonlítottuk össze, ezek: Budapest Bank, CIB, Erste Bank, HVB, K&H, MKB, OTP Bank, illetve Raiffeisen Bank.
Előzetesen azt várnánk, hogy a hitelkártyák letiltása kevesebb költséggel jár, hiszen, ha hitelkártyáról van szó, akkor a bank pénzét használjuk, illetve szerencsétlen esetben veszítjük el a hitelkeretig, míg a betéti kártya esetén "csak" a számlánkra elhelyezett pénzt bukjuk el. Azonban meglepő módon legtöbb bank esetében az eltérés nulla. A dombornyomású kártyák esetében ugyanakkorák a letiltás költségei mindkét típusnál.


Az elektronikus kártyák tekintetében sem tapasztalható eltérés a két kártyatípus letiltási díjai között.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)


A táblázatokat szemlélve észrevehető, hogy a letiltási díjban is van különbség a dombornyomott és az elektronikus kártyák között. Ez valószínűleg annak köszönhető, hogy a dombornyomású kártyák előállítási költsége magasabb, illetve ezen kártyákat általában a prémium szolgáltatásokat igénybevevő ügyfeleknek ajánlják, valamint ezekkel a kártyákkal akár interneten keresztül is fizethetünk. A letiltási díj terén nincs kiemelkedő különbség a Standard, Classic, illetve a Gold kártyák között, valószínűleg a szolgáltatásbeli különbségeket más díjak téren érvényesítik.
Nem járunk jól, ha külföldön veszítjük el a kártyánkat. Ekkor a letiltás még hamar elintézhető, ugyanis a legtöbb bank ügyfélszolgálata külföldről is elérhető, illetve a bankok honlapján is megtalálhatóak a külföldről is tárcsázható telefonszámok. De igencsak szorult helyzetbe kerülhetünk, ha nincs a kártyánkon kívül készpénz nálunk. Ugyanis a kártyapótlás majdnem minden sztenderd kártya esetében csak itthon, személyesen intézhető el. A prémium kártyák - s némely klasszikus kártya - külföldi pótlása általában borsos költségvonzattal jár. Az ideiglenes külföldi sürgősségi pótlás díja 10 - 15 000 forinttól akár 45 000 forintig is terjedhet, s a külföldi sürgősségi készpénzfelvételért is átlagosan 20 - 30 000 forintos díjakat kell fizetnünk, a banki kondíciós listák adatai alapján. Tehát mindenképpen vigyünk magunkkal külföldi utunkra tartalék készpénzt, felkészülve a kellemetlen eshetőségekre is.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








