2 °C Budapest

MasterCard: a személyre szabott, rugalmas bónusz-rendszert kínáló hitelkártyáké a jövő

Pénzcentrum
2006. szeptember 26. 14:44

A MasterCard legfrissebb kutatása szerint az európai vásárlók háromnegyede (73%) olyan hitelkártyát szeretne, amely kártyás fizetés esetén kedvezményeket biztosít. A megkérdezettek 48 %-a saját céljaira venné igénybe az extra juttatásokat, 25% jótékonysági, vagy környezetvédelmi szervezetnek adná az előnyöket, míg a kutatásban részt vevők ötöde saját családjára vagy barátaira költené a hitelkártyák kínálta kedvezményt.


A felmérés eredménye kimutatja, hogy egyre nagyobb igény van a hitelkártya használat után igénybe vehető magasabb színvonalú szolgáltatásokra is. A megkérdezettek többségének (33%) a kedvezményes, külföldi városokban tölthető néhány napos nyaralás a legvonzóbb bónusz szolgáltatás, de az ingyenes mozi-, színház- és koncertjegyek is népszerűek (26%). A megkérdezettek negyede választana ingyenes fürdőbelépőt, vagy személyre szabott lakás-, és kertfelújítást.

Továbbra is erős kereslet mutatkozik a hagyományos kereskedői kedvezmények iránt, melyeket a kártyabirtokosok a mindennapos vásárlások során kapnak. Ezt támasztja alá, hogy a megkérdezettek 65%-a olyan hitelkártyát szeretne, amely a plasztikkal vásárolt cikkekre biztosít kedvezményeket, elsősorban a nagy áruházláncok (41 %) és benzinkutak (31%) pénztárainál. A kutatásban részt vevők 57%-a pedig olyan kedvezményt szeretne igénybe venni, mely során a bank az éves költés bizonyos százalékát készpénzben téríti vissza.

A kedvezmények személyre szabhatósága nagy szerepet játszhat a társmárka (co-branded) kártyák népszerűség-növekedésében - állítja a MasterCard tanulmánya. Tízből hat kártyabirtokos ugyanis nagy érdeklődéssel fogadna egy olyan hitelkártyát, amely flexibilis kedvezményeket nyújt, lehetőséget adva a kedvezmény-rendszer megváltoztatására annak érdekében, hogy a vásárlók a bónusz szolgáltatásokat olyan gyakran vegyék igénybe, amilyen gyakran csak lehetséges.

A MasterCard Affinity és Co-branding konferenciáján Frederic Conrads, a MasterCard Europe, Co-branding Igazgatója elmondta: "Piackutatásaink egyértelműen rávilágítanak arra, hogy a fogyasztók gyakorlati szempontok alapján értékelik a hitelkártyák bónusz-rendszerét. Bár kedvelik a mindennapi beszerzési cikkekben megjelenő kedvezményeket, például bankkártyával vásárolt üzemanyag után járó engedményt, és nő a szabadidős szolgáltatások népszerűsége is, mégis a rugalmasság lehet a legfontosabb tényező. Meggyőződésünk, hogy a vásárlók a jövőben azt a bankkártyát használják majd a leggyakrabban, amely lehetővé teszi, hogy a számukra legvonzóbb kedvezményt válasszák akkor és ott, ahol szeretnék" - mondta el az igazgató.

PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2024. április 25. 19:54
79 éves korában érte őt a halál.
Bankmonitor  |  2024. április 25. 16:14
Egy Revolut számlával remekül kiegészítheted a hazai bankszámlád szolgáltatásait. Cikkünkből megtudh...
Kiszámoló  |  2024. április 25. 11:20
Akárhányszor előjön az adózás, egykulcsos-többkulcsos adózás kérdése, úgy tűnik, hogy három emberből...
MNB Intézet  |  2024. április 25. 11:11
Ha valaki lopásra adja a fejét, akkor közgazdaságilag racionális döntés biciklikre specializálódni....
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem